Pixelmator Pro

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 05 september 2017 #

Pixelmator Pro will go on sale later this year for an undisclosed price. (The company told The Verge it wants to make it “as affordable as possible.”

Hmm voel je ‘m al aankomen.

Een wild gokje voor de komende line-up.
– Pixelmator
– Pixelmator Pro

– Pixelmator for iOS

Profielfoto van SvS

SvS op 05 september 2017 #

Teamleden van Adobe Photoshop mogen hun borst nat maken voor de komst van Pixelmator Pro.

Profielfoto van koen

koen op 05 september 2017 #

Ik verwacht een hoop gezeik van mensen die het te duur gaan vinden.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 05 september 2017 #

Valt wel mee toch.. Ze hebben een reputatie uit het verleden die waar je naar kunt kijken en dat weet je wat je kunt verwachten.

20 tot 50,- wil ik er wel voor betalen, geen probleem maar ik ben vooral bang dat Pixelmator Pro 9,- per maand (of zoiets) gaat zijn en dat ze Pixelmator erbij houden voor de mensen die geen abonnement willen nemen.

Profielfoto van koen

koen op 05 september 2017 #

Voor mensen die er hun boterham mee verdienen, lijkt me zelfs €100 of meer prima te doen. Voor de hobbyisten die een website voor hun club bijhouden zal iig de pro versie te duur zijn.

Profielfoto van McPim

McPim op 05 september 2017 #

Cursor op 05 september 2017

Aperture, Lightroom, Photoshop, iPhoto en Foto’s kunnen allemaal op het dak gaan zitten. Lijkt het wel.

‘Lijkt het wel’, inderdaad. Leuke hippe video maar om Pixelmator Pro met (wijlen) Aperture, Lightroom of Foto’s te vergelijken slaat m.i. nergens op. ‘Photoshop light’?, misschien. ‘Microsoft Paint’ in een modern jasje komt dichter in de buurt.

Profielfoto van digideon

digideon op 06 september 2017 #

@cursor Die programma’s die je noemt zijn niet bepaald met elkaar te vergelijken. Pixelmator is een mooie uitbreiding op bijvoorbeeld Foto’s dat meer een fotobeheer dan -bewerk programma is (hoewel je er tegenwoordig heel behoorlijk mee kan bewerken, al helemaal met de uitbreiding van extensies). Datzelfde geldt ook voor Lightroom (over iPhoto en Aperture zullen we het maar niet meer hebben ;-). Maar Pixelmator (Pro) ziet er steeds beter uit en is meer dan gezonde concurrentie voor Photoshop, iets wat Adobe wel kan gebruiken.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 06 september 2017 #

Wat mij opvalt is dat mensen alleen maar zwart of wit kunnen zien. Er bestaat ook zoiets als grijs of Zwitserland.

Profielfoto van IGBA

IGBA op 06 september 2017 #

…of Limburg.:evil:

Profielfoto van Maikelw

Maikelw op 07 september 2017 #

Limburg? Daar moet ik 3x voor bijladen, red ik niet op ’n volle batterij hoor, kan ’t niet wat dichterbij de bewoonde wereld? ;-P

Pixelmator, leuke app voor de beginner. Nu photoshop met een abonnementsmodel werkt, is zo een alternatief meer dan welkom. Ze spelen er ook goed op in :))

Profielfoto van html-junky

html-junky op 07 september 2017 #

Ze hebben hoer de afgelopen vijf jaar aan gewerkt en het resultaat mag er zijn vind ik

Profielfoto van Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 07 september 2017 #

html-junky op 07 september 2017

Ze hebben hoer de afgelopen vijf jaar aan gewerkt en het resultaat mag er zijn vind ik

Ze heeft nu weer genoeg make-up op om door te kunnen gaan voor 18?

Profielfoto van Elduderino

Elduderino op 07 september 2017 #

Er zijn de laatste jaren toch wel erg fijne Adobe tegenhangers uitgekomen voor de Mac. Pixelmator, Afinity, Luminar etc.
Samen met Apple foto’s voor het organiseren heb je dan aardige mogelijkheden.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 22 september 2017 #

Ook wel gaaf.  Pixelmator Pro is nog niet gelanceerd maar de app heeft al een nieuw icoontje.

http://www.pixelmator.com/blog/2017/09/22/new-icon/

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 30 oktober 2017 #

Kijk eens naar dit plaatje en dan denk je daar de term Machine Learning bij.

Wat is dan het eerste wat in je opkomt? Bij mij was dat … dat ik dacht dat Pixelmator op basis van wat je ziet op het canvas automatisch foto’s zou kunnen toevoegen of organiseren op alle overgebleven lege kadertjes. Een automatiseringstooltje /action als het ware.

Dan zie je dit filmpje.

Dit is natuurlijk een extreem leuke en handig feature maar ik vind Machine Learning wel een iets te zware term voor wat je ziet gebeuren. Dit had ook smart (image) import of zoiets kunnen heten.

Profielfoto van TheBigZ

TheBigZ op 29 november 2017 #

En, heb je hem al ondertussen?

https://techcrunch.com/2017/11/29/pixelmator-pro-wants-to-be-the-photoshop-killer-on-macos/

Profielfoto van koen

koen op 29 november 2017 #

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 29 november 2017 #

Nee, het eeuwige gezeik met Apple en hun restricties en beperkingen in hun Oooo zo geweldige software.

Profielfoto van koen

koen op 29 november 2017 #

Moet je bij Pixelmator gaan klagen. Zij bepalen welk OS nodig is.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 29 november 2017 #

Het gaat niet om de minimale macOS versie. Iedereen kan begrijpen dat een app met machine learning en wat niet allemaal voor snufjes niet op veel oudere systemen zal draaien.

Het probleem is dat ik deze app niet kan aankopen. In dat pop-up venstertje hoort nog een button te staan met BUY ANYWAY.

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 30 november 2017 #

Shmoo op 29 november 2017

…Iedereen kan begrijpen dat een app met machine learning en wat niet allemaal voor snufjes niet op veel oudere systemen zal draaien….

Volgens mij doet dit pakket echt niets wat niet op 10.12.x zou kunnen.

Gewoon luiheid van de ontwikkelaars.  

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 30 november 2017 #

En dat kun jij zien vanuit Soest?

Serieus, volgens mij gebruikt deze app vooral Metal 2 voor optimale performance en links of rechts nog machine learning. Dat zijn allemaal dingen die pas in high Sierra verwerkt zitten, volgens mij. Ik ben geen developer maar ik dacht dat dit High Sierra stuff was.

Profielfoto van TheBigZ

TheBigZ op 30 november 2017 #

Er is een trialversie: http://pixelmator.com/pro/free-trial/

https://forums.macrumors.com/threads/new-pixelmator-pro-photo-editing-app-for-mac-now-available.2091820/

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 03 december 2017 #

Iemand al een serieuze (video) review gezien?

Ik zit zojuist op YouTube te kijken maar kan niets vinden. De gebruikelijk promo filmpjes van Pixelmator zelf staan nog bovenaan, dan een aantal filmpjes van knakworsten die niet durven te praten en veel how to crack filmpjes.

Geen reviews of sterren in de Mac App Store  na een paar dagen?

Ik wil weten of je nu al de opacity en pixel afmetingen met je toetsenbord (Shift) kunt verhogen en verlagen. Allemaal dat soort mega basic dingen die in de gewone Pixelmator na 7 jaar nog steeds niet mogelijk waren.

Profielfoto van TheBigZ

TheBigZ op 03 december 2017 #

Pixelmator Pro First Impressions: A Beautiful Modern Interface with Advanced Image Editing Tools

Je Mac moet niet te oud zijn…
Are You Metal Enough For Pixelmator Pro?

Sadly, I can’t use the new Pixelmator Pro. When I tried to install it on my 2011 iMac earlier today the App Store displayed a message that my system wasn’t compatible. After some digging, I found that even though I’ve upgraded the hard drive and RAM, there’s one important feature that my 2011 iMac does not support. Metal.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 08 december 2017 #

Ik kan niet zeggen dat ik sta te springen om wat ik allemaal zie en hoor..  Bijv. dat je canvas waar je content op staat in het midden continue van formaat wisselt op basis van de tools die je gebruikt en open of dicht toggled.

Profielfoto van Joske007

Joske007 op 09 december 2017 #

Ik ben reeds enige tijd in het bezit van Pixelmator.
Een prima eenvoudig programma dat voor de meeste doeleinden voor me geschikt is.
Zaken waar ik me tijdens het gebruik wel aan ergerde zijn oa…
Verschillende losse vensters, lage workflow, ondersteuning GPU. enz…

Er zijn uiteraard andere alternatieven zoals Afinity, Lightroom, etc…. Toch vind ik het leerproces van deze laatste softwarepakketten tov Pixelmator voor het occasioneel gebruik me te moeilijk. Daarom vraag ik me af of Pixelmator als upgrade €65 de moeite waard is?

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 09 december 2017 #

Waarschijnlijk niet wanneer je Pixelmator op dit moment gebruikt voor de eenvoudigere dingen.

Je kunt op hun website een demo downloaden en kijken hoe het gaat.

Over dit topic

Gestart op 05 september 2017 door Shmoo

Laatste reactie door Shmoo

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?