4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    White

Pixelmator of Elements 10

Hi, ik gebruik nu Pixelmator. Hoewel ik alles voor elkaar krijjg wat ik wil, ervaar ik het als vrij bewerkelijk. Heeft iemand ervaring met beide en ik het waard Elements 10 aan te schaffen (tov Pixelmator)?
    Dank jullie wel!

Bijdrager
    Shmoo

Photoshop Elements is geen verbetering tegenover Pixelmator 2 qua functies maar meer handiger als je meer ervaring hebt met Adobe software.

De manier waarop Photoshop Elements werkt is een soort Adobe feeling omdat (bijna) al hun producten op die manier werken, mocht je bij het gebruik van Pixelmator 2 dit direct voelen dan is Photoshop Elements een betere keus dan Pixelmator 2,

Wat zijn die easy to use dingetjes,

– Meer toetsenbord control, dus als er een invul vakje staat met bijv. 525px of 55% dan kun je binnen Adobe software daar normaal heel eenvoudig 535, 545, 555px van maken door met Shift + de pijltjes toetsen op je toetsenbord te werken. Dit soort support heeft Pixelmator 2 niet en daar kun je over struikelen mocht je dit weten-/voelen.
    Heb je geen ervaring met Adobe dan is Pixelmator 2 echt wel een prima product zeker nu het tijdelijk maar 12,- kost.

Bijdrager
    White

Dank voor de reactie, ik heb het inderdaad vorige week voor 12eu aangeschaft, dus een goede prijs. Ik moet denk gewoon nog even wat oefenen, maar voorlopig houd ik het bij Pixelmator2.
    tnx

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik denk dat het belangrijkste verschil is dat Pixelmator veel meer aanvoelt als een Macprogramma, terwijl Photoshop Elements aanvoelt als een Adobeprogramma. Heb je ervaring met Adobe-spul dan is dat niet zo’n probleem, wil je echter een programma waarin alles net zo werkt als in de meeste andere programma’s op je computer, dan is Pixelmator denk ik de betere keuze.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.