8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Vindplaats

Pixelmator, kleur Brushes wijzigen

Is het mogelijk om in Pixelmator de kleur van de cirkel van Brushes te wijzigen. Als ik deze tool gebruik kan ik namelijk nu bijna niet zien waar ik brushes wil toepassen en moet ik herhaaldelijk op Edit > Undo klikken omdat ik de wijzigingen op een verkeerde plaats heb toegepast.

Bijdrager
    Shmoo

Nee dat kan niet dat is in het UI zelf geregeld. Je kunt wel vergroten en verkleinen of inzoomen (canvas) dan wordt het vaak ook meer duidelijk wat je aan het doen bent.

Bijdrager
    Vindplaats

Bedankt, dat is jammer.

Bijdrager
    recoiller

Klopt.. In Photoshop kan het ook niet maar daar kun je wel de vorm aanpassen.
    In Pixelmator kun je je Brush-grootte wel makkelijk en snel aanpassen met [ en ]
    Dat is overigens hetzelfde in Photoshop.
    De hardheid van de brush kun je in beide programma’s aanpassen met “SHIFT + [” en “SHIFT + ]”

Bijdrager
    Vindplaats

Nu je het toch over de sneltoetsen en de hardheid hebt vraag ik mij af waar de hardheid voor dient.

Sleutelbeheerder
    Night

Dat is makkelijk uit te leggen. Zie de verschillen tussen 100, 50 en 0% hardheid (in het voorbeeld is een brushgrootte van 80 pixels gebruikt):

Hoe zachter de brush (geringe hardheid), hoe ‘softer’ de overgang tussen de brushkleur en de ondergrond dus.
    Verder kan in Photoshop ook nog de densiteit van de brush aangepast worden.

Bijdrager
    Vindplaats

Het is duidelijk, bedankt.

Sleutelbeheerder
    Night

(y)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.