12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Geblokkeerd
    Alison

Pixelmator geisoleerd

Ik maak regelmatig gebruik van Pixelmator. Ik vind het een fijn programma. Wat ik minder fijn vind is dat Pixelmator geen achtergrond heeft. Ik zie dus als ik met foto’s bezig ben allerlei venstertjes van actieve programma’s op de achtergrond en ik vind dat erg afleiden. Ik zoek al een tijdje naar een oplossing.

Ik dacht eerst een apart bureaublad te gebruiken voor Pixelmator maar dan zie ik nog vensters van bv de Finder. Dat komt omdat sommige apps (zoals bv de Finder) zo ingesteld staan dat ze op ieder bureaublad worden weergegeven. En je kan volgens mij niet instellen dat bv de Finder op alle bureaubladen behalve eentje wordt weergegeven.

Een andere oplossing is Pixelmator schermvullend gebruiken. Dan zie je namelijk geen andere vensters. Wat ik dan wel graag zou willen is dat Pixelmator schermvullend opent. Maar ik zie niet waar ik in kan stellen dat Pixelmator standaard schermvullend opent.

Heeft iemand een oplossing zodat ik Pixelmator geisoleerd kan gebruiken. Ik wil dus geen enkel ander venster zien. En ik wil daarvoor niet alle andere vensters sluiten.

Alvast erg bedankt.

Alison

Bijdrager
    KarelWillem

Wat ik dan wel graag zou willen is dat Pixelmator schermvullend opent. Maar ik zie niet waar ik in kan stellen dat Pixelmator standaard schermvullend opent.

Nee, het fullscreen knopje is je enige mogelijkheid. En die moet je echt elke keer zelf aanklikken.

Bijdrager
    Shmoo

Nu ze eind 2016 Tabs hebben uitgevonden zal het denk ik ook niet heel lang meer duren voordat deze functie gebouwd gaat worden. Er zijn namelijk al mensen geweest die dit in 1812 hebben gevraagd aan de developers.

Moderator
    Mac Daddy

Op internet zie ik dat je ook de keyboard shortcut voor fullscreen kan gebruiken. (CONTROL+COMMAND+F) Dat is een mooie tussenoplossing.

Maar heeft pixelmator niet verschillende weergave methodes waarmee je kan werken? In Photoshop heb je Workspaces en die kan je zelf aanmaken. Zoiets heeft Pixelmator (nog) niet?
    In de preferences van de app is er dus niet een ‘Startup in fullscreen’ optie of iets in die richting?

Bijdrager
    KarelWillem

In de preferences van de app is er dus niet een ‘Startup in fullscreen’ optie of iets in die richting?

Nope.

Moderator
    Mac Daddy

Bummer. Zoals Shmoo al zegt, het komt er waarschijnlijk aan. Ik hoop dat de ontwikkelaars er hard mee bezig zijn, want Photoshop concurrentie is goed. Maar fullscreens werken moet makkelijker kunnen, want dat is bij beeldbewerking wel wat je wil.

Bijdrager
    scotty2

Misschien zie ik het te eenvoudig maar kan je niet gebruik maken van menu optie “Hide other” (shift cmd H)?

Bijdrager
    Werner85

Het zit er al in, maar afhankelijk van de settings op je Mac moet je zelf handelingen doen of gaat het automatisch. Pixelmator gebruikt nu namelijk de native Tabs functie van MacOS.

In de changelog staat het wel beschreven:

Tabs:
    • Quickly drag and drop layers between documents in different tabs.
    • Merge all your Pixelmator windows into a single one by choosing Window > Merge All Windows.
    • Close all tabs except the current one by Option-clicking the Close button of the tab you’re in.
    • New images open in a new tab according to your preferences in System Preferences > Dock – either Always, In Full Screen Only, or Manually.
    • If your tab preferences are set to In Full Screen Only or Manually, hold down the Option key when opening or creating new documents to open them in a new tab.

Het gaat dus om dit stukje als je wilt dat het automatisch gaat: “System Preferences > Dock – either Always, In Full Screen Only, or Manually”

Bijdrager
    Shmoo

Voor de duidelijkheid, dit is compleet iets anders dan fullscreen mode.

Bijdrager
    iep

Mocht je denken dat “merge all windows” hier de oplossing is…nope. Wanneer je maar 1 afbeelding open hebt staan is deze optie niet beschikbaar, zodra je een 2e opent is de optie beschikbaar maar voegt hij alleen de schermen van de 2 afbeeldingen samen. De tools links en rechts blijven zo staan. Niet zo heel raar aangezien het geen vensters maar paletten zijn (die hebben andere functies).

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als ik het goed begrijp is het probleem dat je afgeleid wordt door vensters van andere actieve programma’s? Die kun je verbergen (menu Pixelmator → Hide Others). Een andere manier is om een extra bureaublad te maken (F3, dan op het plusje rechtsboven klikken), om dan Pixelmator altijd op dat bureaublad te laten openen door in het Dock-menu van Pixelmator te kiezen voor Opties → Wijs toe aan: Dit bureaublad. Ook kun je aan dat bureaublad bijvoorbeeld een neutrale achtergrond geven in de systeemvoorkeuren, zodat er nog minder afleiding is.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Verwacht je van me dat ik álles lees of zo?:)

Maar omdat jij het bent: je kunt de Finder ook verbergen, dan zie je de vensters weliswaar op geen enkel bureaublad, maar één klik en ze staan er weer wel.

Als alternatief kun je zelfs zelf een niet-storende achtergrond maken: maak een nieuwe afbeelding in Pixelmator, geef die een neutrale kleur, en sleep dat venster naar de volledige schermgrootte. Zolang je al je andere Pixelmator-vensters maar vóór deze afbeelding houdt, en ze allemaal naar voren haalt wanneer je met Pixelmator wilt werken (door een klik op het Dock-icoon), zou je geen last moeten hebben van andere programma’s.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.