25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Bento

Pixelmator upgrade: pas op!

Ik maak gebruik van Pixelmator versie 1.6.7. Ik zag ergens op een website dat Pixelmator 2.0 beschikbaar was en ging naar de Pixelmator website. Ik kreeg toen een schermpje waarin werd gevraagd of ik Pixelmator wilde upgraden updaten. Omdat Pixelmator zelf op updates controleert, dacht ik dat dit schermpje vanuit Pixelmator kwam. Ik gaf toestemming voor de upgrade update maar heb nu een trialversie van 2.0 die 30 dagen geldig is. Daarna kan ik 2.0 kopen in de App Store voor $ 23,99. Ik vind het vreemd dat als ik een 1.x.x versie update, ik een trialversie van 2.0 krijg.

Edit: ik ben niet de enige.

Bijdrager
    Hansi2124

Een update is over het algemeen gratis.
    Een upgrade is over het algemeen betaald.

Vergelijk het met een update van Mac OS X SL 10.6.1 naar 10.6.8. Is gratis.
    Een upgrade van SL naar Lion is betaald.

Niets vreemds, maar inderdaad even bij stilstaan.:wink:

Bijdrager
    MacZappa

Wat is er nu zo moeilijk aan om gewoon even de App Store te bezoeken ? ? ?
    Had dezelfde versie en heb nu gewoon gratis 2.0

Geblokkeerd
    Bento
    MacZappa op 27 oktober 2011

Wat is er nu zo moeilijk aan om gewoon even de App Store te bezoeken ? ? ?
    Rustig hè!

Had dezelfde versie en heb nu gewoon gratis 2.0

Dat gratis geldt volgens de website alleen als je de vorige versie ook in de App Store hebt gekocht. Ik heb Pixelmator al langer dan de App Store bestaat.

Bijdrager
    MacZappa
    Bento op 27 oktober 2011

Dat gratis geldt volgens de website alleen als je de vorige versie ook in de App Store hebt gekocht. Ik heb Pixelmator al langer dan de App Store bestaat.
    En je stelling is ?
    Je bent wel verantwoordelijk voor het zelf klikken en toestaan dat je betaalt hé. Of zie ik dat al weer anders…want je geeft nog even netjes aan dat je het gelezen hebt ook.

Geblokkeerd
    Bento

Ik weet niet wat je zit te zwetsen maar ik kan zoals ik al aangaf alleen 2.0 TEGEN BETALING DOWNLOADEN. Snap je?

Bijdrager
    MacZappa

Je frustratie snap ik helemaal, de voorwaarde geldt alleen voor aankoop in de app store, en daar heb je niet gekocht, wat snap je nu verder niet ?

Geblokkeerd
    Bento

Ik schrijf toch geen Chinees?

Lees mijn bericht nog een paar keer door. Misschien dat je het dan begrijpt. Ik heb helemaal nergens aangegeven dat ik iets niet snap.

Pfffffff.

Geblokkeerd
    Bento
    Hansi2124 op 27 oktober 2011

Een update is over het algemeen gratis.

Een upgrade is over het algemeen betaald.

Vergelijk het met een update van Mac OS X SL 10.6.1 naar 10.6.8. Is gratis.

Een upgrade van SL naar Lion is betaald.

Niets vreemds, maar inderdaad even bij stilstaan.:wink:

Het ging om een update, niet om een upgrade. Ik heb mijn bericht aangepast.

Bijdrager
    MacZappa

@Bento Huil maar even, dat lucht op.

Geblokkeerd
    Bento

Ah, ik zie het al: je bent oud en komt uit Brussel. Ja, dan kan ik het je niet kwalijk nemen dat je er niks van begrijpt. Sorry hoor.

Pfffff.

Bijdrager
    1984

Probeer Gimp eens:

1984 op 06 maart 2011

GIMP for Mac OS X (gratis) http://www.gimp.org/macintosh/

Try Pixelmator for free for 30 days http://www.pixelmator.com/try/

Alternatief fotoprogramma: Pixelmator?

Bijdrager
    Xserve

Dat is rot, maar misschien loont het de moeite wel om Pixelmator 2 aan te schaffen voor 24 euro? Indien je dat niet wilt doen, hetgeen begrijpelijk is, moet je hopen op de makers van Pixelmators voor een regeling. Het kan natuurlijk niet dat een betaalde versie zonder waarschuwing een trial-versie wordt!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Of je haalt de vorige versie terug uit een back-up … ?

Bijdrager
    MacZappa

Bento toch, misschien begrijp je de reactie uit de draad die je zelf in je eerste post toegevoegd hebt:

People who have a pre-MAS license were never entitled a free upgrade to Pixelmator 2. This has been communicated clearly in the first years after the first release of Pixelmator. If the auto update function of your Pixelmator version kicks in and asks you to download Pixelmator 2 then you know that you use a Pixelmator version with a pre-MAS license and you are not entitled for a free upgrade. That’s why you get the trial version of Pixelmator 2. You’ll have to buy Pixelmator 2 from the App Store in order to upgrade to Pixelmator 2.

Bijdrager
    N3RD

Tijdens het lezen van dit topic geeft de App Store aan dat er een update is… van Pixelmator. Dit programma heb vorige week inderdaad voor € 24,- gekocht.

Heb even GIMP op de Mac gehad, maar vond het niet fijn werken. Bovendien het gebruik van hulpprogramma X11 stond mij tegen. Een programma moet van mij standalone kunnen werken.

Voorheen gebruikte ik op Windows Paint.Net dat ook een fijn programma was…

Bijdrager
    Nick Nack

Maczappa: LEES eerst voordat je gaat reageren.

Meneer heeft versie 1 gekocht, hij denkt een update uit te voeren naar 2, maar deze zorgt ervoor dat het een trial wordt aangezien hij een serial heeft voor 1.

Ik denk dat je gewoon ergens weer 1 moet downloaden en je serial in moet voeren.

Bijdrager
    MouseMighty

Nick Nack: LEES eerst voordat je gaat reageren.

Meneer TS heeft versie 1 gekocht maar niet in de Mac App Store daar zit nou net het “probleem”. Alleen de mensen die Pixelmator in de Mac App Store gekocht hebben krijgen een gratis upgrade. Want van een versie 1.x.x naar een 2.x.x is een upgrade en geen update En zoals wij allen wel weten is een upgrade bijna nooooit gratis!

De TS geeft zelf aan naar de website van Pixelmator te zijn gegaan en dus geen update vanuit het programma zelf heeft uitgevoerd. (Logisch want er is geen update voor 1.x.x) Kortom, vervelend voor TS maar een PEBKAC is het wel.
    Oplossing? TimeMachine backup terugzetten?

Bijdrager
    MacZappa

MouseMighty: eindelijk nog iemand die het begrijpt.

Geblokkeerd
    Bento

@Nick Nack: jij hebt het begrepen. (Behalve dat ik dacht een update uit te voeren naar 1.6.8, niet naar 2.0. Er werd in de pop-up alleen gevraagd of ik mijn versie wilde updaten, niet naar welke versie.)

@MouseMighty: jij niet. Lees dit nog even. Heel misschien helpt het.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    N3RD op 28 oktober 2011

Heb even GIMP op de Mac gehad, maar vond het niet fijn werken. Bovendien het gebruik van hulpprogramma X11 stond mij tegen. Een programma moet van mij standalone kunnen werken.

Dan kun je beter iets als CP/M of MS-DOS installeren op je computer;)

X11 is op een Mac inderdaad meer een hulpprogramma, maar dat komt omdat Gimp voornamelijk geschreven is voor andere Unixen (zoals Linux), waarop er toch al altijd een X-server draait wanneer je in een grafische omgeving werkt — die server zorgt er namelijk voor dat je überhaupt een grafische omgeving hebt om in te werken:) Apple heeft als één van de weinige Unixverkopers z’n eigen grafische werkomgeving, waardoor er daarnaast nog eens een aparte X11 op moet starten voor veel programma’s die van bijvoorbeeld Linux naar Mac OS X omgebouwd zijn. Zoals, om maar wat te noemen, Gimp.

Bijdrager
    rvl

rvl op 6 november 2011
    Als je Pixelmator vs 1.6.7 gekocht hebt bij Mac App Store verloopt het updaten naar 2.0 wel degelijk gratis en snel.
    Bovenaan het scherm is een tab “purchases” waar je aankoop van vs. 1.6.7 vermeld staat (je moet wel ingelogd zijn) met ernaast een grijskleurige button “update”.
    Als je op deze button klikt verloopt het updaten probleemloos en in een mum van tijd.

Bijdrager
    sjogro

@MacZappa Een betweterige en geïrriteerde houding werkt misschien tegen je eigen verveling maar helpt niet bij het oplossen van het gestelde probleem. Zie je het probleem niet? Reageer dan niet op de topic.

Geblokkeerd
    Bento
    rvl op 06 november 2011

rvl op 6 november 2011

Als je Pixelmator vs 1.6.7 gekocht hebt bij Mac App Store verloopt het updaten naar 2.0 wel degelijk gratis en snel.

Bovenaan het scherm is een tab “purchases” waar je aankoop van vs. 1.6.7 vermeld staat (je moet wel ingelogd zijn) met ernaast een grijskleurige button “update”.

Als je op deze button klikt verloopt het updaten probleemloos en in een mum van tijd.
    Je hebt er echt niks van begrepen.

Bijdrager
    nightf3v3r

Jammer dat dergelijke programma’s als Pixelmator geen CMYK colorspace heeft om in te werken. Het zou een serieus alternatief voor photoshop ‘kunnen’ worden. Dat zou bakken met geld schelen.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.