11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Gertf

Pixelmator

Goedemorgen,

Vanochtend heb ik de trialversie van Pixelmator gedownload van de officiële website.
    Jammergenoeg is het de Franse versie en het lukt me niet de taal te veranderen.
    Ik heb in Systeemvoorkeuren alles in het Nederlands staan en vervolgens heb ik met de app Language Switcher het programma in het Engels gezet, maar toch blijft Pixelmator in het Frans.
    Heeft iemand een tip?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Zet de taal die je wel wilt eens als tweede in het lijstje met talen in de Systeemvoorkeuren, redelijke kans dat dat helpt.

Bijdrager
    Gertf

Het is gelukt door in Systeemvoorkeuren alle talen, behalve Nederlands en Engels te verwijderen.
    Pixelmator is nu gewoon Engels en de trial kan beginnen!

Bijdrager
    GoeieDag

Je had idd simpelweg Frans van de tweede plaats in talen op de derde plaats (na NL en Engels) kunnen zetten.

Bijdrager
    Gertf

Dat was dus de gouden tip, ik heb in ieder geval alle talen die ik niet spreek naar beneden verplaatst en heb vandaag weer wat geleerd.
    Dank!

Bijdrager
    Christine

Hallo,

Kan ik hier over pixelmator ook een vraag stellen?
    Ik probeer het alvast.

Ik heb ook de trial versie gedownload en ook het probleem met de franse taal opgelost zoals hierboven vermeld. Bedankt hiervoor!

Ik heb nog een vraag.

Met photoshop kan je perspectief croppen. Het is te zeggen: als je een foto maakt van bvb een schilderij, en je perspectief zit niet zo goed op je foto, kan je in photoshop perspectief croppen. Je kan de 4 hoeken aanduiden en dan perspectief croppen. Zo staat je afbeelding weer recht op de foto.
    Ik vind dat hier niet terug.
    Een voorbeeld van dit in photoshop vind je hier: https://www.youtube.com/watch?v=IjWidWhpzxI

Als dit ook in Pixelmator mogelijk is, koop ik het zeker. Anders moet ik photoshop kopen.
    Ik schilder en ik maak dus regelmatig foto’s van schilderijen en gebruik deze tool zeer vaak.

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij zit dat niet in Pixelmator.. Tenminste ik heb het nog nooit gezien.

Voordat je veel geld gaat betalen voor Photoshop kun je ook eens kijken naar Affinity Photo dat is net als Pixelmator ook een image editor maar dan eentje die echt veel dichter bij Photoshop in de buurt komt. Kost 2 tientjes meer dan Pixelmator maar het heeft ook heel erg veel meer functionaliteit.

https://affinity.serif.com/en-gb/photo/

Als je omlaag scrollt op deze pagina naar het stukje waar je de afbeelding van de MacBook ziet met de tekst Image Stacks eronder, dan kun je via een slidershow naar rechts gaan en in de voorlaatste item zie je volgens mij wat jij zoekt.

De Mesh tool heet dat volgens mij.

Bijdrager
    Christine

Hallo Shmoo,

Super bedankt! Dat is inderdaad wat ik bedoel.
    Groetjes!
    Christine

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Christine op 22 mei 2016

Met photoshop kan je perspectief croppen. Het is te zeggen: als je een foto maakt van bvb een schilderij, en je perspectief zit niet zo goed op je foto, kan je in photoshop perspectief croppen. Je kan de 4 hoeken aanduiden en dan perspectief croppen. Zo staat je afbeelding weer recht op de foto.

Het is dat ik weet waar je het over hebt, maar anders had ik denk ik geen touw aan je uitleg vast kunnen knopen omdat je drie keer hetzelfde zegt in bijna dezelfde woorden zonder uit te leggen wat je wilt dat er ook echt gebeurt:)

Christine op 22 mei 2016

Als dit ook in Pixelmator mogelijk is, koop ik het zeker. Anders moet ik photoshop kopen.
    Ik schilder en ik maak dus regelmatig foto’s van schilderijen en gebruik deze tool zeer vaak.

Dit kan met Pixelmator. Kies het pijltje-gereedschap („Move Tool”), klik met rechts op de afbeelding en kies „Perspective”, waarna je aan de hoeken kunt slepen.

Bijdrager
    Christine

Jakko

Akkoord. Mijn uitleg was misschien niet zo goed, maar jouw antwoord evenmin. Haha sorry hoor.
    Wat jij me zegt, is niet wat ik bedoel.
    Ik moet op een foto de hoeken van een schilderij kunnen selecteren en dan perspectief kroppen.
    Niet de hele afbeelding aan de hoeken ‘slepen’ om recht te trekken.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

(Ik zie nu pas dat je geantwoord hebt.)

Als je de afbeelding recht kunt trekken, kun je hem als tweede stap met ander gereedschap bijsnijden. Dat dit in Photoshop met één gereedschap kan betekent niet dat het noodzakelijkerwijs ook zo móét:)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.