4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Mmmarco

Pitstop of Instant PDF?

Ik hoor veel over Pitstop en over InstantPDF. Gebruikt iemand deze? Hoe bevalt het?
    Ik heb om de studio meerdere Acrobat Distiller 5 versies lopen. Dan lijkt Instant PDF me een beetje overbodig. Toch zal ik Certified PDF moeten gaan leveren. Kan Pitstop een pdf door distiller gemaakt beoordelen en een certified label geven? Dan heb ik maar 1 licentie nodig nl. :wink:

Was het niet logisch geweest dat distiller ZELF iets certified kon maken? Adobe is tenslotte de uitvinder van PDF, nietwaar?

Bijdrager
    Castor
    ”Mmmarco”

Was het niet logisch geweest dat distiller ZELF iets certified kon maken? Adobe is tenslotte de uitvinder van PDF, nietwaar?

Certified PDF has gained acceptance on both sides of the Atlantic as the file format of choice for exchanging files in the Graphic Arts industry. Seven European Industry Associations have set national file Standards based on Enfocus Certified PDF technology. In the US, Enfocus’ Certified PDF/X-Plus Profiles, which complement PDF/X-1a:2001 requirements with process-specific preflight checks (inspired by the European Quality Standards) and Certified PDF technology, are being accepted as a reliable way to create and exchange print-ready PDF files.

De certificatie is toegespitst op bepaalde eisen aan een PDF bestand voor drukwerk toepassing, onafhankelijk van Adobe vastgesteld.
    Adobe maakt Acrobat voor verschillende doeleinden en doelgroepen, biedt daarmee ook ruimte voor ‘aanrommelen’;)

Bijdrager
    Mmmarco

Mwoah…
    Ben wel blij dat er eindelijk een standaard komt. Maar goed, je hebt geen ervaring met cPDF, dus? Over neit al te veel tijd wordt het de enig geaccepteerde file format voor media. Zal toch ‘mee moeten’.

Bijdrager
    Syndic

Helaas wel ja… daar gaan de mooie open bestandjes:(

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.