1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    James Joyce

Pismo + Belkin Wireless G Router + D-Link DWL-G122 ver C1

Man, man, man…

Dacht mijn petekind eens een groot plezier te doen: ze kreeg mijn Pismo en ik zou “snel” een draadloos netwerk installeren…
    Ze werken thuis met een PC die is verbonden met telenet (kabel). Ik eerst de Belkin router geïnstalleerd en geconfigureerd. Alles perfect. Dan de software van de D-link op de pismo (bij mijn versie wel degelijk macosx drivers). Onmiddellijk verbinding! Ik zo fier als een gieter met haar naar de tuin waar ze nu draadloos kon surfen. Na enkele minuten: verbinding weg! Via het hulpprogramma van de d-link kon ik zonder problemen opnieuw verbinding maken maar na een tijdje: opnieuw weg! De beveiliging was WEP.
    Ik met hangende pootjes terug naar huis en wat uren op het net doorgebracht. Het bleek dat enerzijds in de eerdere versies van de d-link geen drivers voor macosx waren en dat ook de wep-beveiliging moest veranderd worden in WPA2. Ik daarstraks dit allemaal in orde gebracht en onmiddellijk 100% verbinding. Het was gelukt! Plots… weer weg.
    Wat een miserie, zeg!
    En neen met airport extreme/express heb ik al dezelfde miserie gehad (loopt ander draadje over).

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.