12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Patrick Stam

PIONEER DVD-RW DVR-107D

Helaas deze DVD brander ondersteunt geen branden door OSX 10.3. Of doe ik iets verkeerd?
    Mijn A04 werd probleemloos omgeruild door My-Com nadat deze geen lead in en out meer schreef. Echter a04 was niet meer leverbaar. “Geen probleem toch, dan krijgt u een nieuwer type”.
    Joepi, dacht ik, DVD – en + en 8x branden!
    Ja alleen in toast, maar niet in IDVD, ITUNES, IPHOTO IWEETIKVEEL.
    Komt r er nog een update misschien????
    SNK:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Bijdrager
    dirksmolders

Ik mag hopen dat dit niet waar is……. Ik heb zaterdag jl. een bestelling geplaatst voor deze drive. Ik ben geen techneut, maar ik heb wel begrepen dat er een patch (hoe heet zoiets) beschikbaar is om dit probleem te verhelpen. Er loopt over dit onderwerp een draadje hier of bij de concollega’s van MF.

Moderator
    unSOUND

Klopt, er gaan veel verhalen de ronde dat alleen een origeel ingebouwde DVD-brander door de iApps wordt ondersteund. Later ingebouwde branders niet.

Het schijnt per type en per Mac te verschillen, dus zoek even rond met google… ik weet geen concreet antwoord.

Bijdrager
    Patrick Stam

Bedankt Dirk!

Je bracht mij op het goede pad, Via mf naar :
    http://forums.xlr8yourmac.com/action.lasso?-database=faq.fp3&-layout=FaqList&-response=answer.faq.lasso&-recordID=34160&-search%5Burl%5D en toen naar LaCie! daar vind je een update voor optical drivers en als je die volgens de bijgeleverde PDF plaats in je libary, herstart. Ken je schrijve met Itunes.

http://www.lacie.com/support/drivers/ [/url]

and select optical as drive type there in pulldown menu)
    (Quote:)
    The LaCie.dr profile is for Mac OS X 10.3.2 (Panther) only. Do not attempt to use this file on any previous Mac OS or modify it. This profile will add Apple iTunes, DiscBurner and iPhoto support to the following LaCie DVD ReWritable FireWire drives:

Pocket DVD-RW (2x) based on Pioneer DVR-K11 d2 and Porsche DVD+/-RW (4x) based on NEC ND-1300A
    d2 DVD+/-RW (8x) based on NEC ND-2500A
    d2 DVD+/-RW (8x) based on Pioneer DVR-107D “

Bijdrager
    olav

Patrick,

ik weet niet of je te vroeg juicht. I-DVD en I-Movie worden door de patch nog steeds niet ondersteund. En ik begrijp dat het mede afhangt van de software versie van je 107D.

Bijdrager
    dirksmolders

super, dank.

Bijdrager
    dirksmolders

snik, te vroeg…..

Bijdrager
    ivanzaancity

Ik heb mijn dvd brander zelf ingebouwd…en nog problemen gehad… 8)

Bijdrager
    Marc

De 107 wordt toch ondersteunt door patch II. En zou ook standaard in 10.3.3 zitten. Heb 10.3.3 draaien maar wacht op de Pioneer. Zo gauw hij is ingebouwd, meer nieuws.

Bijdrager
    Patrick Stam

Vanuit IPHOTO naar IDVD in ieder geval bij mij wel…………heheh!

Bijdrager
    aToMac

ik heb een PIONEER DVD RW DVR-106D

Zo staat het in de firmware. In principe zou deze drive moeten werken. Wat ik er van begreep had deze drive het probleem dat de drivers in OSX alleen de:
    PIONEER DVD-RW DVR-106D ondersteunt… (Let op – tussen DVD en RW).

Waarschijnlijk staat dit hard-coded in de driver van Apple en werkt hij niet met de iApps. Gelukkig wel met Toast.

Heeft iemand al een oplossing voor dit probleem, want flashen lukte ook al niet.

[EDIT] Patchburn II heeft het gefixed.

Bijdrager
    Patrick Stam

Bij mij werkt het dus zonder de PatchII maar met dat dingetje van Lacie, wat in je libary moet. Toppie!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.