3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Jesse

Pioneer DJM-800

deze heb ik aangesloten via midi-mate op m’n mac mini
    M’n mac die ziet alleen de midi mate niet het mengpaneel zelf, hoe doe ik dit?
    Gaat via de midi-out op het mengpaneel zelf.

Kan ik hier nog leuke dingen mee doen in combinatie met garageband, en hoe?

gr

Bijdrager
    ocramarco

Moet je niet iets van een stukje software erbij hebben? Bij Yamaha apparatuur is dat wel zo.
    Lees even de manual zou ik zeggen. Je kan wel geinige dingen met garageband doen inderdaad, als je trackjes maakt kan je effecten en dergelijke automatiseren.

Voor de rest blijf ik zo ver mogelijk van pioneer weg, geef mij maar dateq dat soldeert/repareert een stuk fijner:-)

Bijdrager
    GIJay

Ga naar de boekhandel of gebruik google en zoek eens wat info rond midi.

Ik weet dat het tegenwoordig allemaal maar van je 1 2 3 zou moeten werken, maar een beetje voorkennis is wel vereist. Je dj mixer als midi controller gebruiken voor o.a. garageband lijkt mij persoonlijk niets… je zou het beter op ableton, waar het eigenlijk ook een beetje op gericht is, loslaten.

Maar ik vind dan heel het midi gebeuren een beetje overdreven, de djm 800 kan niets meer dan wat je met een externe midi controller kan ( en dan praten we over ongeveer 25 jaar, maar swat, dat is niet het punt) en daarbij is niets dedicated, op het midi vlak bedoel ik dan wel.

Een goede start is http://www.synthforum.nl/

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.