10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Laurensblom

Pinterest op internet

Als je iets zoekt op internet word je bedolven onder de onzin van pinterest. Hele pagina’s met plaatjes waar je niets aan hebt. Kan je pinterest voor eens en voor altijd uitschakelen?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zoek op ‘flower’, krijg (uiteraard) ontelbare resultaten, met daarbij 2(!)x Pinterest.

Zo heb ik nog een paar testen gedaan, en de Pinterest hits kwamen hier nooit verder dan 3x.

Valt wel redelijk mee dus.

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    KarelWillem

En anders installeer je https://chrome.google.com/webstore/detail/unpinterested in Google Chrome.

Dan schakelt het helemaal uit.

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    Laurensblom

Die unpinterest werkt niet helaas

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken geleden door Laurensblom.
    Bijdrager
    KarelWillem

Werkt prima.

Alles wat het doet is dit toevoegen aan je zoekresultaat:

-site:pinterest.*

En dat werkt gewoon.

Overigens kan je dat ook in Safari (Firefox, etc.) gewoon toevoegen aan je zoekopdracht.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

<p class=”cite”>KarelWillem op 15 juni 2020 om 14:52</p>
    Ik zoek op ‘flower’, krijg (uiteraard) ontelbare resultaten, met daarbij 2(!)x Pinterest.

Zo heb ik nog een paar testen gedaan, en de Pinterest hits kwamen hier nooit verder dan 3x.

Valt wel redelijk mee dus.

Zal wel aan bepaalde instellingen liggen maar Google geeft helemaal geen Pinterest (in ieder geval niet op de eerste 3 pagina’s)

Wel b.v. foto’s en Fleurop…

Bijdrager
    KarelWillem

Ik denk eerder (weet wel zeker) dat het aan de tracking ligt die Google doet.

Die zoekresultaten zijn dus ‘persoonlijk’.

Bijdrager
    Laurensblom

Dat betekent dus dat ik mijn pinterest moet deleten? Ik heb het ooit in het begin geactiveerd. Ik ga het gelijk proberen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb (volgens mij) ook een Pinterest account, maar zie dus nauwelijks resultaten. Een enkele keer haal ik voor mijn hobby daar wel eens een plaatje weg, en dat zie je dus terug in je zoekresultaten.

Resultaten uit het verleden bieden bij Google absoluut een garantie voor de toekomst namelijk.

Ik zal een voorbeeld geven; Ik zoek op ‘drum corps’. Een vooral in Amerika bijzonder populaire activiteit. Dus als eerste resultaten zou je vooral foto’s verwachten uit die hoek.

De eerste twee resultaten zijn echter twee corps waar ik respectievelijk aan verbonden ben geweest, en nu aan verbonden ben. Ofwel; de twee namen die de afgelopen jaren het meest voorkwamen in mijn Internetverkeer.

Zo werken die zoekresultaten. Jouw Pinterest-zoekresultaten hebben dus een verleden.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 5 dagen geleden door KarelWillem.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.