9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MartyMacy

Ping zit op 3000+

Beste OMT’ers

Ik zit met het volgende probleem:
    Tijdens het interneten duurt het vaak heel erg lang voordat een pagina wordt geladen.(lees hier bijvoorbeeld http://www.google.nl)
    Na wat research blijkt dat de ping naar de servers van ziggo meer dan 3000 ms is. (isp is ziggo)
    Dit fluctueert veel want een 30 seconde later is het weer de normale te verwachten ± 20 ms. Nu is de vraag hoe is dit op te lossen.
    De netwerk opstelling is alsvolgt:

Modem (ziggo)
    Sitecom Wireles n router 300n
    Bekabeld iMac
    Bekabeld PC
    Bekabeld Nas
    Bekabeld Airport Express
    Draadloos MacBook Pro
    Draadloos iPad
    Draadloos 2 w7 laptops
    Draadloos 1 xp laptop

Pingen van af iMac en de MacBook Pro geeft het zelfde resultaat.

Weet iemand misschien een oplossing.

Ps Ziggo gebeld (volgens hun de oplossing alles resetten dit werkt ±10 min)

Inactief
    Anoniem

Koppel je iMac eerst is DIREKT aan je modem. Ping dan ’s opnieuw. Als het dan normaal is, moet je de oorzaak van je probleem ergens in je bekabeling of router zoeken.

Bijdrager
    MartyMacy

Ja heb ik al geprobeerd imac en macbook maar zelfde resultaat. maar volgen ziggo zou alles goed moeten zijn.

Inactief
    Anoniem

Weet je zeker dat je UTP-kabel goed is? Al is een ‘verse’ geprobeerd??

Bijdrager
    MartyMacy

Ja met meerdere kabels geprobeerd dus weet het echt niet meer.

Bijdrager
    DutchMac

Ziggo weer bellen, je krijgt vast een andere medewerker aan de lijn, misschien kan deze je beter helpen.

Bijdrager
    arri

dus volgens jou zegt het pingen van een ziggo server iets over jouw (slechte) connectie met google?

volgens mij kun je daar niet zoveel uit opmaken, TENZIJ je het had over de ziggo DNS server(s) die je zelf gebruikt. was dat toevallig ook zo?

Want dergelijke problemen zijn vaak te wijten aan een slechte/slome DNS.- server of gewoon gebrekkige instellingen op de locale machine, of in je router.

Ik heb hier ook een ziggo aansluiting, maar verbaas me er steeds weer over hoe snel en betrouwbaar het (al jaren) is. Pingen naar ziggo DNS geeft hier resp. ~22ms (212.54.35.25) en ~15ms (212.54.40.25) — wat al behoorlijk veel vind eerlijk gezegd…

Om terug te komen op mn eerste vraag: ik vraag me af hoe relevant jouw bevinding is, omdat als ik vanaf mijn ziggo aansluiting DNS van XS4all ga pingen heeft 1 server (194.109.9.99) een respons van ~9ms. Ziggo servers werken op een ziggo network niet per definitie beter dan de server van een andere provider..

Niemand houdt je tegen om bijvoorbeeld xs4all’s DNS te gebruiken als dat beter werkt voor jou.
    Je kunt ook google’s public DNS even testen, ( 8.8.8.8 en 8.8.4.4 ) ( <– echt waar , geen grapje )
    En natuurlijk die van openDNS eventueel : 208.67.222.222 – 208.67.220.220

success

Bijdrager
    MartyMacy

Je ik ping de dns server bij ziggo, maar omdat deze steeds eindigt op 3000> duurt het laden van bijvoorbeeld google.nl (dit is even een voorbeeld). Maar ik snap niet waarom het 3000ms duurt. Ik heb nog een nas staan maar die gebruikt geen internet verbinding naar “buiten”. Ik mag dus verwachten dat de ping 1-2 ms hogerwordt omdat hij ook in het netwerk zit en gebruikt wordt maar toch niet 3000+.

Dus maar ik ga even in de router instellen dat hij een andere dns server moet gebruiken.

Bijdrager
    arri

is dat de DNS die je van ziggo kreeg? als het goed is kreeg je er 2, verander de volgorde eens..

draait op die nas ook een router/dhcp server? dan is het niet zo vreemd dat je problemen hebt.
    maar in alle andere gevallen mag ie geen invloed mogen hebben op de kwaliteit van het netwerk.
    dat geldt overigens voor allle network aparatuur.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.