23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    iSponge

“Ping” geluid

Het gebeurd de laatste tijd regelmatig, ben ik rustig aan het internetten of huiswerk aan het maken en opeens “ping”…. uit het niets, geen programma’s die aandacht nodig hebben, geen systeem meldingen of pop-ups van websites.. niks..

Hebben meer mensen dit? Weet iemand hier meer van? iets.. ?

Bijdrager
    LEXY

Komt het uit de speakers? Zo ja, torrent download via Transmission is binnen.

Bijdrager
    GrizzDesign

Of een ander Growl-gekoppelde actie.

– Firefox download klaar
    – Actie in Adium X
    – en zo voort.

Of Apple Mail:
    – Ik heb hier een geluid ingesteld voor nieuwe mail, én “Speed geluid af voor andere taken”. En een daarvan is Haal Op. En als er geen nieuwe mail is komt er toch een geluidje. Na het uitvinken hiervan was dit over.

;)

Grizz

Bijdrager
    sypie

Of een widget die iets doet?

Bijdrager
    macjk

Ik had ook een zelfde probleem bij mij bleek het Mail.app te zijn die elke keer dat hij de mail checkt een geluidje maakt (ook als je geen nieuwe post hebt). Dit is in de config uit te schakelen.

Bijdrager
    iSponge

@LEXY:
    – Het komt uit de speakers ja (’t is een MacBook) maar heb geen Transmission (gebruik Vuze, maar die geeft geen geluidje).

@GrizzDesign
    :
    – Firefox staat vaak wel open ja, maar geen download activiteit, tenminste, geen door mij gestarte downloads, misschien Firefox update?
    – Adium heb ik ook niet.
    – Mail zal ik eens nakijken… Maar soms gebeurd het een aantal keer achter elkaar, heel onregelmatig iig.

@sypie
    :
    – Een widget, zou niet weten welke op de OMT en iPhoneclub widget na, heb ik geen andere (niet standaard) in gebruik.

@macjk
    :
    – Toch mail eens checken.. had wel ooit es geprobeerd een ander geluidje in te stellen.. maar die ‘ping’ uit’t niets was daar voor ook al..

Bedankt voor de reacties, zal eens even kijken of het iets van bovenstaande is..

Bijdrager
    Josebo.

Hm, heb hier ook wel eens last van dit probleem. Heel apart!

Moderator
    Poezenbeest

Ik ben ook een tijdje op zoek geweest naar de oorzaak van een terugkerend geluidje, de oorzaak was snel gevonden toen ik ook ineens een geluid hoorde van een kritieke fout in WIndows… Jahoor, het was een site (in dit geval isohunt) die van die berichten liet zien dat het toch echt geen geintje was en dat ik de zoveelste winnaar was…

Kortom, ze kunnen ook gewoon vanaf webpagina’s komen…

Bijdrager
    Oppie

Dit antwoord had je nog niet gegeven: heb je Growl geïnstalleerd?

Bijdrager
    iSponge
    ”Oppie”

Dit antwoord had je nog niet gegeven: heb je Growl geïnstalleerd?

Nee heb ik niet geïnstalleerd..

Bijdrager
    nookie

Je bent de 2e deze maand.
    Misschien staat hier iets tussen. Geluid zonder reden?

Bijdrager
    iSponge

Hm.. even gekeken, maar staat niets waar’k wat aan heb.. Heb hetzelfde probleem als de starter van dat topic, maar bij mij staat er geen Grawl geïnstalleerd.

Bijdrager
    Vodka

Growl instaleert wel eens ongevraagd mee. Zo heb ik ooit de LastFM player geinstalleerd, wordt Growl ook direct geinstalleerd.

Bijdrager
    LEXY

Misschien kun je iets terug vinden in de logs met Console.app.

Geblokkeerd
    Anoniem

Is het niet handiger om geluidje op te nemen en te posten? Misschien herkend iemand het geluidje wel :P.

Bijdrager
    NTG

misschien was het de magnetron?:P
    nee, sorry, als je geen uitgebreidere beschrijving geeft kan ik je niet helpen…

Bijdrager
    iSponge

Hahaha.. Had ik die maar op m’n kamer:P

Mja, kan er ook niet veel over zeggen, het is gewoon dat standaard ping geluidje, ’t heet ook “Ping” in oa. Mail.

Geblokkeerd
    Anoniem

tja je hebt ping en ping.
    ping van de mail klinkt anders dan van magnetron, of van ping ik ping het niet meer, ga naar huis.

groeten,
    Ping ping

Bijdrager
    iSponge
    ”MEEUW”

tja je hebt ping en ping.
    ping van de mail klinkt anders dan van magnetron, of van ping ik ping het niet meer, ga naar huis.

groeten,
    Ping ping

Als je niets nuttigs te melden hebt… ~.~

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik snap dat je gefrustreerd ben met ping geluid. Maar mij lijk het het handigste als je het geluidje online zet, vast iemand die het ping gebeuren herkend.
    Ik zou bv gelijk herkennen als het een harddisk is die geluid maakte.

Bijdrager
    iSponge

Het ping geluid kun je hier vinden:

Systeem > Bibliotheek > Sounds > Ping.aiff

Die hoor ik regelmatig uit het niets..

Bijdrager
    xentagz

Het klink alsof toast klaar is met het branden van een cd. 8)

Bijdrager
    nookie

Open activiteitenweergave eens, nadat je het geluid gehoord hebt.
    Maak een screenshot van dat venster en plaats die eens hier.
    Misschien zien we op de achtergrond draaiende software staan
    die het geluid kan veroorzaken.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.