11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    YoYelloW

Ping chat op mac

Beste Maccsers,

IK gebruik sinds kort met tevredenheid Whatsapp op mijn iPhone4, maar vroeg mij af of chatten via het ping-netwerk (heet dat zo?) ook via de mac kan, aangezien ik vrij veel achter mijn computer zit, en dat toetsenbord toch wel wat fijner(sneller) typt…

IK heb wat rond gekeken maar kon niets vinden, heeft een van jullie iets gevonden?

Bijdrager
    macnick

Je toetsenbord aansluiten op je iPhone 4?

Moderator
    unSOUND

Ja, en dan voor elk berichtje de verbinding met je Mac verbreken, met de iPhone koppelen, en dan weer verbreken om het toetsenbord weer aan de Mac te koppelen ? Dan is bellen nog sneller…

Je zou eventueel via hyves kunnen werken, en dan een chat starten. Dat kan zowel vanaf de Mac als de iPhone…

Bijdrager
    Pieterr

Skype is er ook voor de iPhone en de Mac (en PC). Kun je ook mee chatten.

EDIT: Laat maar. Ik zie dat PingChat! weer het zoveelste im-platform is…

Geblokkeerd
    Anoniem

Gebruikt de TS nou Whatsapp of PingChat? Dat is me niet geheel duidelijk.

Voor allebei de apps lijkt me de oplossing in elk geval duidelijk, en die is er al voor €499.

Bijdrager
    YoYelloW

whatsapp of pingchat werken voor zover ik weet via hetzelfde platform, alleen zijn het andere clients.

iPad is leuk ja, maar dat is niet wat ik vroeg:P

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat laatste klopt niet hoor. Pingchat maakt gebruik van usernames en Whatsapp van telefoonnummers, en je kunt niet tussen die twee apps communiceren.

Bijdrager
    macnick

Wel slecht dat ze op de site de homebutton van de iPhone een rondje in hebben gezet.

Ik heb ook PingChat 2:

GoldenUSB is mijn naam, iemand pingen? Heb het nog nooit gedaan:P

Lid
    Jan-David van Luipen

Pingchat is naar mijn idee van een veel ander niveau dan whatsapp

Waar Pingchat op het niveau van Palringo (vergelijkbare software, werkt via je emailadres)
    en msn blijft hangen. Whatsapp is flying with the eagles en functioneert echt op het niveau van RIM’s ping applicatie. Ook geniaal dat-ie je adresboek scanned en automatisch de mensen die het gebruiken toevoegt aan je favorieten!

Lid
    Jan-David van Luipen

voor palringo bestaat overigens wel een desktop versie en een iphone app

Bijdrager
    Dickie

WhatsApp is inderdaad niet hetzelfde als Ping.. maar ik begrijp de vraag nog niet helemaal:

“Ik gebruik sinds kort met tevredenheid WhatsApp op mijn iPhone4, maar vroeg mij af of chatten via het ping-netwerk (heet dat zo?) ook via de mac kan”

Je wilt volgens mij alleen weten of er ook een WhatsApp progje is voor een Mac? Voor zover ik weet niet.. eneeh.. kan me ook herinneren dat WhatsApp niet draait op een iPad (wellicht wel als je er trucjes mee uit gaat halen maar standaard functioneert dat volgens mij niet)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.