4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Pijltjestoetsen kuren in Word 2008

Ik gebruik Word 2008 op een iMac 21″, met een Wireless keyboard. Als ik met de pijltjestoetsen in een tekst naar rechts wil, springt de cursor naar het begin van het word waar je op dat moment op staat (alsof je Alt-pijltoets links drukt). Druk je op pijltjestoets naar links, gaat de cursor één letter naar rechts. Naar boven, gaat ie 1 regel naar beneden, pijltjes toets naar beneden gaat ie naar de eerste regel (Home).

Alle gebruikers hebben ditzelfde probleem, dus het zit blijkbaar niet in de persoonlijke voorkeuren. In alle andere programma’s, ook in excel en Powerpoint, werken de pijltjestoetsen wel goed.

In de voorkeuren van Word kan ik niets vinden. Iemand die een goeie tip heeft? Of weet iemand welk bestandje ik weg kan gooien uit de bibliotheek?

Bijdrager
    AirBag

gebruik je soms een sjabloon?

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Niet dat ik weet; hij opent gewoon met een leeg vel.
    Normal.dot opnieuw laten aanmaken hielp ook niet.

Kanttekening: Er zitten wel eens kinderen achter de iMac; wie weet hebben zij wat met instellingen ‘geknoeid’

Bijdrager
    AirBag

Mmm vreemd.
    Heb er persoonlijk geen last van tenzij in sjablonen die ik verplicht moet gebruiken voor school. Probeer is het hele woord te selecteren/zin te selecteren en dan te doen wat je wil doen.

Wat je ook kan doen is de instellingen van word eens resetten en in het slechtste geval herinstaleren.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.