9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    U2K3G5

Piepje in m’n G5

Sinds ik OSX Tiger heb geinstalleerd hoor ik een zacht piepsignaal uit m’n G5 komen.
    Het is een zacht geluid dat precies op de seconde terugkeert. (interne klok misschien???)
    Voorheen (10.3.9) had ik hier geen last van.
    Het is in ieder geval zo zacht dat het bijna niet opvalt, maar als het stil is in de kamer ga je er op letten en gaat het irriteren:x
    Kent iemand dit verschijnsel?

Bijdrager
    Eddy the Eagle

Die van mij heeft er ook last van. Ik heb sinds twee maanden een 2.7 dual G5 die ook hoogfrequente geluiden maakt. Mijn vorige powermac, een eerste generatie single 1,8 had er geen last van.

Ik heb nog geen actie ondernomen, maar ben wel van plan om een keer terug te gaan naar het AppleCentre zodra ik er tijd voor heb.

Bijdrager
    JazzEye

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar dit werkte bij mijn 2x2Ghz G5.

Bijdrager
    Freek.

Hoera! De Zoekfunctie van het Forum werkt weer naar behoren. Resultaat van zoeken naar ‘Piepje G5’ in Hardware, gezocht op onderwerpen: Hoppa!

Relevante topics:
    Dual G5 maakt piepend geluid. Wie herkent dit?
    [opgelost] piepende ritselende G5

Succes ermee!

Inactief
    Anoniem
    ”FreekMac”

Hoera! De Zoekfunctie van het Forum werkt weer naar behoren.

Waren er echt problemen, of ben je sarcastisch :innocent: ? In het eerste geval, geen wonder dat er zoveel dubbele berichten zijn. In het tweede geval::P

Bijdrager
    Freek.

Ik ben serieus blij. Als je het niet wist: de zoekfunctie is lange tijd buiten werking geweest. Aad heeft er het nodige werk aan gehad maar nu doet ie het weer. Om er weer aan te wennen geef ik als voorbeeld de zoekwijze weer waarop ik de meest relevante topics heb gevonden.

Bijdrager
    U2K3G5

Wow Thanks allemaal.
    Ik ga vanavond e.e.a. uitproberen.

Wat de zoekfuncie betreft,
    Meestal lukt het niet om wat te vinden op websites.
    Voor m’n werk zit ik regelmatig op internet te zoeken naar electronica componenten (connectors, Leds, schakelaars etc.) en de meeste zoekfuncties zijn echt belabberd.
    Ik ben blij dat de zoekfunctie hier weer goed werkt:-)

Nogmaals bedankt voor de hulp:)

Bijdrager
    U2K3G5

Ja! de piep is weg.

CHUD geinstalleerd uit de x code tools
    en gedaan volgens de link die Jazzeye aanbood (Thanks)

Piep is weg.
    Gelukkig mankeert er niets aan mijn oren:)

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

En je hebt nog een tweede voordeel. Je PowerMac zal iets minder electriciteit zuipen.
    Want die Towermodellen kunnen tot 600 Watt gaan verbruiken in de hoogste energiestand….
    (ik heb er ook zo een, maar ben van plan als alternatief met de tijd een Imac of Mac Mini aan te schaffen en die PowerMac allleen nog te gebruiken voor het zwaarste werk…)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.