12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Ratz

Piepend toetsje op MBP

Zou de backspace de meestgebruikte toets zijn van mijn half jaar oude MBP? Hij piept een beetje!!! Een beetje… maar de rest is geruisloos dus dan valt het wel op. En beetje irritant.
    Beetje kruipolie eronder spuiten doe ik niet :P iemand andere ervaring/oplossing?

Bijdrager
    nookie

Ik neem aan dat je de toets er toch wel vanaf kan halen en schoonmaken?
    Piepklein beetje olie met een wattenstaafje aanbrengen kan geen kwaad
    Als het maar geen druppel is die eraan blijft hangen.

Bijdrager
    kleini

Ik DACHT dat dat niet ging met de MB modellen…
    Dan maak je de toetsen kapot en moet je heel je topcase laten vervangen…
    (iemand die dit kan bevestigen zou leuk zijn voor de TS)

Voorlopig zou ik het dus op schoonmaak tips houden zonder te veel aan je MBP te prutsen…

Bijdrager
    Ratz

hmmm ben benieuwd

Bijdrager
    Rickje

Ik heb op me werk wel eens MBP toetsjes losgehaalt. Ik meen dat je ze vanaf een bepaalde kant moet loshalen. Met een schroevendraaier tussen de toetsjes en eruit wrikken, heel voorzichtig, dat wel.

Maar het was bepalend aan welke kant wat zat, onder de toets zitten 2 verschillende typen connecties. En als je aan de verkeerde kant open wrikt dan kan het breken.

Though, je kan wel beter even wachten op iemand die het 100% zeker weet of je ze uberhaupt los kan halen, misschien vergis ik me met een oudere Powerbook;)

Bijdrager
    Martijn Snels

Terug naar de store dan krijg je er een nieuwe toetsenbord in…

Bijdrager
    Ratz

Wmhaa…. zo erg is het ook niet hoor….

Het zal vast wel zo zijn dat meerdere MBP users hier ervaring mee hebben toch? En nogmaals; ’t is een zacht piepend geluidje; geen schokkende piep. Ben benieuwd of meerdere users ervaring hebben dat de toets die je het meest indrukt. (en da’s blijkbaar toch echt de backspace met zinnetjes weghalen etc.) op een gegeven moment door veelvuldig indrukken wat anders aanhoort/voelt (laat ik het zo formuleren) dan de rest.

Inactief
    Anoniem

Kijk eens op:
    http://www.nonverbla.de/blog/2006/11/12/how-to-clean-your-macbook-pro-keyboard/
    (gewoon gevonden met google)

offtopic:

”Ratz”

Ben benieuwd of meerdere users ervaring hebben dat de toets die je het meest indrukt. (en da’s blijkbaar toch echt de backspace met zinnetjes weghalen etc.) op een gegeven moment door veelvuldig indrukken wat anders aanhoort/voelt (laat ik het zo formuleren) dan de rest.

Bij mij is het de spatiebalk, vooral aan de zijkanten is het zeer licht afgesleten.

offtopic2:
    wat zijn we toch verwend als Apple-users :P. Er wordt al een topic geopend bij een piepende toets:P

Bijdrager
    LaffeHerder

Bij mij piept de spatie ook. Weet ondertussen iemand al een goede oplossing?
    Het is bij mij al vrij lang en hoopte dat het vanzelf weer weg zou gaan maar niet dus.
    En als het stil is dan erger ik me er wel echt aan.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    LaffeHerder

nog niemand die iets goeds weet?

Bijdrager
    Yaris

Naar wat ik op Apple Discussions gelezen heb kun je er zelf niets aan doen. Dus …

”Martijn

Terug naar de store dan krijg je er een nieuw toetsenbord in.

Bijdrager
    LaffeHerder

dan ga ik over een week maar eens daar heen. eerst even tentamenweek en heb hem dan toch niet zoveel nodig

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.