30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 171)
  • Q:
    Bijdrager
    Ddg

Piep Macbook pro!

Mensen!

Ik heb nu sinds kort m’n macbook pro en heb 3 vraagjes??

1. Is het normaal dat ie best warm wordt ( k stoor me er niet aan)
    2. Hij piept soms….zoals nu:S
    3. Ik heb ook een airport express. Bestaat er een programma dat ik toch met m’n apple remote het volume kan wijzigen? Dan kan ik nu alleen maar met itunes of met de versterker!

Super bedankt alvast!!!

Groetjes,

Daan

Bijdrager
    Slager Korrel

3: Probeer Airfoil: http://www.rogueamoeba.com/airfoil/
    Daarmee kan je ook andere programma’s dan iTunes naar je speakers streamen, en volgens mij werkt je gewone volumeknop dan ook (en dus de afstandsbediening). Je kan het in ieder geval gratis proberen.

Bijdrager
    iDuck

1. Laat ik aan de bezitters van een MBP over.
    2. Daar is al het één en ander over te vinden op internet, het schijnt als je één core uitzet dat het geluid weg is… geen optie dus maar een bekend probleem.
    3. Daar ben ik ook benieuwd naar en volg dit draadje dus nieuwsgierig mee.

Bijdrager
    a la Mac

Een oplossing: zet Photo Booth aan en druk op Command+H (verbergen). Bijna geen invloed op de batterijduur en houdt het gepiep weg:)

Bijdrager
    MacBeer

Ik las vandaag toevallig dat er meerder mensen zijn die een piepgeluid uit de MacBook Pro horen komen, vooral als deze even inactief is.
    Ik denk dat dit een kleine ‘glitch’ is van een Revisie A product (oftewel: de eerste serie producten uit een lijn).

Bijdrager
    a la Mac

Als hij even niks doet schakelt hij over naar een lagere energiestand (tenminste, als je met een batterij werkt). Daardoor piept hij. Zie twee posts terug, Photo Booth zorgt juist voor genoeg CPU-gebruik om het piepen te vermijden.

Bijdrager
    Ddg

Dank je wel dit werkt wel idd!!!

A la mac…Vind jij m ook warm worden??

En weet iemand een antwoord op vraag 3…??haha

Bijdrager
    Xserve

de Powerbook G4 scheen een geluidsprobleem te hebben; als je twee programma’s geluid liet afspelen tegelijkertijd vervormde het geluid compleet … dus niet enkel met een REV A product schijnlijk.

Bijdrager
    Slager Korrel

@xserve:
    We hebben het hier over de Macbook Pro. En over een piepje.
    Het probleem waar jij het over hebt gold voor de Powerbook, uitte zich met ‘schokje’ en is inmiddels opgelost met een update.
    Het piepje lijkt mij ook met een update op te lossen, de laagste inspanning van de Macbook Pro gewoon een beetje opschroeven.

Bijdrager
    ronvgs

Er zijn een hoop mensen die overwegen hun macbook terug te sturen is het echt zo hinderlijk?

-Piepje uit het scherm
    -Piepje uit de processor
    -Soms niet goed uit de sluimerstand komen.

Dat mag toch niet voorkomen bij zulke topmodellen.

Bijdrager
    midas

ach, als ik door mijn neus adem hoor ik het al niet meer, en dat van photobooth werkt ook.

Wat mij ook opviel is dat mijn trackpad in het midden aan de bovenkant wat dieper is dan de rest.
    Ook sluit het scherm niet mooi aan als ik hem sluit, in het midden wel maar naar de buitenkant loopt hij open. Hebben jullie dit ook?

Bijdrager
    dvdooren

@ Midas,
    Dat het scherm niet goed aansluit is niks nieuws hoor. Als je zoekt in het forum vindt je daar ook aardig wat posts over de powerbook en het niet goed aansluiten van het scherm.
    dvd

Bijdrager
    BornAudio

Als ik het niet gelezen had over het piepje had ik het waaarschijnlijk pas na een hele lange tijd ontdekt,
    aangezien het wel erg stil moet zijn wil je het kunnen hooren (en je moet er ook nog es op letten omdat je overal leest dat het er is).

Maar ik heb het met een widget die “Mirror” heet opgelost.
    Die maakt ook gebruik van de iSight, ook als je de widget van je dashboard afhaalt blijft het piepje gewoon weg.

Bijdrager
    midas

ik merkte laatst (toen het heeeel stil was) dat als ik het scherm beweeg er ook een raar geluid van af komt.
    hebben jullie dat ook?

Bijdrager
    Ddg

en de warmte???

Bijdrager
    Ddg

@midas!

Ik heb alleen jou trackpad dallejte!!

Hebben julllie ook dat als je ff (10/20 sec) niet aan je pad heb gezeten dat het net lijkt of hij ff in een slaapstand zit ofzo? De pad alleen dan he/…!!Ik moet er dan ff een keer overheen en dan werkt ie pas mee…

Bijdrager
    midas
    ”Ddg”

en de warmte???

hij is lekker warm ja, ik heb vaak koude handen dus dat is wel mooi!!

Bijdrager
    Dicespark

Mijn MBP start niet altijd goed op…

als ik heb ’s avond gewoon uitgezet heb, en ik wil m de volgende ochtend weer opstarten, lukt het niet direct.
    Eerst begint mijn DVD drive raar te doen, geen beeld. 10 sec uitgedrukt…
    de keer daarop krijg ik geen scherm….. 10 sec uitgedrukt…
    dan start ik weer op en hoor t geluid en hij start op…

iemand dit ook?

Bijdrager
    willemvanderveer

Ik heb ook het dalletje in mijn trackpad. Ik vond de trackpad op de PBG4 toch lekkerder, omdat de begrenzing tussen pad en behuizing wat dieper en dus duidelijker was. Nu vlieg ik soms met me vinger naast de pad :o kwestie van wennen. Overigens vraag ik me af of sommige mensen ook merken dat als je een tijdje op de macbook werkt, hij soms de fan heel even start, en dan weer stopt, alsof ie op het randje zit van aangaan. Voor de rest heb ik ook de piep, maar ik neem aan dat hier wel een softwarematige oplossing voor komt. Persoonlijk vind ik het probleem enigsinds opgeblazen..

Ik kom van de laatste serie powerbooks G4 1,67 met de scherm- en audioproblemen en had dus niet echt zin in weer allerlei defecten, maar de bovenstaande dingen zijn wat mij betreft verwaarloosbaar ik ben echt super tevreden over deze machine.

Bijdrager
    willemvanderveer
    ”Ddg”

Hebben julllie ook dat als je ff (10/20 sec) niet aan je pad heb gezeten dat het net lijkt of hij ff in een slaapstand zit ofzo? De pad alleen dan he/…!!Ik moet er dan ff een keer overheen en dan werkt ie pas mee…

Probeer is Systeemvoorkeuren –> toetsenbord & muis –> stuurvlak –> “negeer onbedoelde invoer via stuurvlak” UITvinken.

hielp bij mij de reactiviteit van het pad veel beter te maken.

Bijdrager
    midas

maar niemand heeft dus een piep als je een beetje met je scherm wiebeld?
    Het gaat natuurlijk nergens over,………maar toch.

dat met die ‘fan’ heb ik ook, elke keer gaat hij een sec. aan het is net een loeiende koe.

Bijdrager
    BornAudio

Ik heb dat dalletje in mn trackpad ook… ok “Dalletje” vind ik een beetje een erg groot word
    voor de milescule hoogteverschil in de trackpad maar het is er wel,

Ik heb tot nu toe ook 2 keer gehad dat hij niet goed uit de slaapstand komt,
    mn cursor is dan compleet verdwenen, en knoppencombinaties werken niet…
    Het enige wat ik kan doen is powerknop ingedrukt houden en opnieuw opstarten.

Ik hoop dat het bij die 2 keer blijft

Bijdrager
    Dicespark
    ”Dicespark”

Mijn MBP start niet altijd goed op…

als ik heb ’s avond gewoon uitgezet heb, en ik wil m de volgende ochtend weer opstarten, lukt het niet direct.
    Eerst begint mijn DVD drive raar te doen, geen beeld. 10 sec uitgedrukt…
    de keer daarop krijg ik geen scherm….. 10 sec uitgedrukt…
    dan start ik weer op en hoor t geluid en hij start op…

iemand dit ook?

heeft niemand de problemen die ik hierboven schets? Misschien toch maar terug sturen, maar wie weet hoelang dat weer gaat duren…

Bijdrager
    willemvanderveer
    ”willemvanderveer”
    ”Ddg”

Probeer is Systeemvoorkeuren –> toetsenbord & muis –> stuurvlak –> “negeer onbedoelde invoer via stuurvlak” UITvinken.

al geprobeerd?

Bijdrager
    Pienjow

het inmiddels welbekende peipje heb ik ook, het went, maar zijn er meer mbp-bezitters die regelmatig last hebben van het uit de slaapstand halen van de mbp?
    soms als ik em wakkermaak (openklap) ontwaakt ie niet (goed), en dan moet ik een paar keer over de trackpad gaan en/of op de spatiebalk tikken voordat ie wakker wordt…Ik word ook niet meteen wakker als de wekker gaat, maar voor een apparaat wat Pro als achternaam heeft, had ik dat niet verwacht…..
    verder is en blijft het de lekkerste appel uit de groentewinkel!

Inactief
    Anoniem

Tegen het piepje… download deze widget, installeer hem en gooi hem daarna weer weg. Schijnt te helpen… geen grap!

http://www.dashboardwidgets.com/showcase/details.php?wid=1505

Blijkbaar blijft er stiekem iets van de widget achter dat ervoor zorgt dat je tweede core bezig blijft.

”rudedude”

maar voor een apparaat wat Pro als achternaam heeft, had ik dat niet verwacht…..

Tja… een Rev A, die hebben meestal wel een paar kinderziektes.

Bijdrager
    Pienjow

die widget heb ik erop gehad en verwijderd, maar piept nog…:(
    maar geen getreur, er komt vast wel een update voor.. als er alleen al op dit forum in NL al zoveel over te doen is, zal het bij Apple ook wel bekend zijn.
    en na rev a, komt b, en dan heb je b en dan komt c, en dan heb je c…..ik kon niet langer wachten.
    ik weet dat er beter komen , maar echt, verkoop je powerbook en koop een mbp!

Inactief
    Anoniem
    ”rudedude”

ik weet dat er beter komen , maar echt, verkoop je powerbook en koop een mbp!

Laten we dat nou maar niet doen… de laatste PowerBooks zijn nog steeds prima speelgoed.:wink:

Voor meer info over de problemen met de MBP (en eventuele oplossingen)…

http://www.tuaw.com/2006/03/13/macbook-pro-noises-lcd-touchpad-other-problems/

Bijdrager
    midas

de piep is uit mijn scherm als ik hem op max. zet, kan dus ook bij jullie werken (voor wie er last van heeft)

Bijdrager
    Ddg
    ”willemvanderveer”
    ”willemvanderveer”
    ”Ddg”

al geprobeerd?

Sorry voor de late reactie….

Het helpt niet…:cry:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 171)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.