12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    iMatts

Piep bij opstarten iMac

Hallo Allemaal!

Na 3 maand heb ik nu mijn eerste probleem. Ik weet niet wat het is, want ik werk nog maar 3 maand met mac. Ik heb dus een iMac 24 inch, 2,4 ghz waarop leopard draait.

Als ik mijn iMac wil opstarten, dan zegt hij: piep piep piep pauze piep piep piep pauze ….
    Ook krijg ik zo een grijs scherm.

Weet iemand wat dit is en hoe ik mijn iMac weer kan opstarten?

Alvast heel erg bedankt!

Sleutelbeheerder
    Night

• 1 beeps = No RAM installed/detected
    • 2 beeps = Incompatible RAM type installed
    • 3 beeps = No RAM banks passed memory testing
    • 4 beeps = No good boot images in the boot ROM
    • 5 beeps = Bad ROM boot block or processor is not usable

Gelijk terug naar de leverancier dus. Je hebt tenslotte garantie.
    Het kan betekenen dat je slechte RAM modules hebt, maar óók dat er iets mis is met je logic- of powersupply board.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Laat je weten hoe het afloopt? Ik ben wel nieuwsgierig naar je ervaringen met de naservice van :apple: .

Bijdrager
    iMatts
    ”Night”

• 1 beeps = No RAM installed/detected
    • 2 beeps = Incompatible RAM type installed
    • 3 beeps = No RAM banks passed memory testing
    • 4 beeps = No good boot images in the boot ROM
    • 5 beeps = Bad ROM boot block or processor is not usable

Gelijk terug naar de leverancier dus. Je hebt tenslotte garantie.
    Het kan betekenen dat je slechte RAM modules hebt, maar óók dat er iets mis is met je logic- of powersupply board.

Ik heb drie biepjes. Dus dan is dat “No RAM banks passed memory testing”. Maar wat is dat precies? Ik heb sinds de aankoop nog niets aan de ram veranderd, het zijn nog altijd de standaard reepjes.

Ik heb me juist een mac gekocht om van al die problemen af te zijn, maar blijkbaar is het bij apple gewoon even erg…

Bijdrager
    bhaenraets

Komkom… Tegen een hardware failure is niets bestand, zelfs een Mac niet. Hiermee moet je echt even terug naar je leverancier, want je ram bankjes zijn gewoon stuk.

Bijdrager
    iMatts
    ”bhaenraets”

Komkom… Tegen een hardware failure is niets bestand, zelfs een Mac niet. Hiermee moet je echt even terug naar je leverancier, want je ram bankjes zijn gewoon stuk.

Alleen is het zo dat even naar de leverancier niet zomaar gaat, ik moet daarvoor een hele namiddag uitrekken. En in fnac zijn ze niet zo snel. Ik heb zo een maand moeten wachten voor de iMac binnen kwam. De reparatie zal wel net zo lang duren… En het is nu juist vakantie! :x
    Ik ben met mijn toetsenbord ook al 3 keer terug gemoeten => 6 keer een ticket naar Brussel… Allemaal niet zo echt goedkoop dus.;)

Bijdrager
    appletick

Haal je geheugen even uit je mac. Als je 2 bankjes hebt plaats je er eentje terug. Als hij piept is dat bankje defect.
    Als hij niet piept andere bankje er ook in. Als hij dan wel piept is dat bankje defect, anders heeft er eentje niet goed ingezeten.

Als je maar 1 bankje hebt koop je gewoon een bankje erbij. Extra geheugen is nooit weg. Kun je gewoon weer op je mac werken en hem wegbrengen wanneer het een keer voor je uitkomt.
    Voor de zekerheid kun je wel even het bankje van nu eruithalen en er weer goed in terug zetten. Voor het geval het niet goed heeft gezeten.

Stelt niet veel voor, heb je zo gepiept.
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306204-nl

Voordeel is ook dat je dan misschien het defecte bankje gewoon in een bubbeltjesenvelop mag opsturen en dat ze de nieuwe ook naar je opsturen. Hoef je er de deur niet voor uit…

Bijdrager
    iMatts
    ”MoNdO

Laat je weten hoe het afloopt? Ik ben wel nieuwsgierig naar je ervaringen met de naservice van :apple: .

Bij fnac hadden ze gezegd dat het minstens 5 weken ging duren, maar zo lang ging ik dus niet op mijn mac wachten, dus zijn we meteen naar een Apple Repair center gereden. Daar was het gefixt op 2 dagen…

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    ”iMatts”
    ”MoNdO

Bij fnac hadden ze gezegd dat het minstens 5 weken ging duren, maar zo lang ging ik dus niet op mijn mac wachten, dus zijn we meteen naar een Apple Repair center gereden. Daar was het gefixt op 2 dagen…

Dank je wel. 5 weken bij Fnac… tjonge jonge zeg. Maar goed dat er dat Repair centre was.

Bijdrager
    Jello
    ”iMatts”
    ”MoNdO

Mag k even weten naar welk Apple Center – Fnac je geweest bent?
    Die te Gent? Antwerpen? … ?

Bijdrager
    Neptunus
    ”appletick”

Stelt niet veel voor, heb je zo gepiept.

Gepiept is in deze een leuke woordspeling.:wink:

Bijdrager
    iMatts

Mag k even weten naar welk Apple Center – Fnac je geweest bent?
    Die te Gent? Antwerpen? … ?

Fnac in brussel :wink:
    En het apple repair center in Dilbeek. (Zeer goede service als je het mij vraagt!)[/quote]

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.