9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    marcdl

Pictogrammen toevoegen in Excel for Mac

Beste

Ik heb in Excel for Mac 2011een lange lijst met gegevens staan die voor mij belangrijk zijn. Om de lijst overzichtelijker te maken wil ik pictogrammen aan bepaalde regels toevoegen. Geen gegevensbalk of andere. Maar het lukt mij niet en uit de help wordt ik ook niet veel wijzer. Hoe zet ik gemakkelijk een gekleurd bolletje achter zo’n lijn? Ik werk met iMac Yosemite 10.10.5 Office for Mac 2011

Groet, Marc

Bijdrager
    tarun

Zoek je “Voorwaardelijke opmaak”?

Bijdrager
    marcdl

Ja, daarin zocht ik.

Bijdrager
    tarun

Zoiets?:

Bijdrager
    marcdl

Ik zoek in Pictogrammensets hoe ik een bolletje achter een regel kan zetten; De cel moet niet gekleurd worden alleen de bolletjes moeten er bij staan

Marc

Bijdrager
    tarun

Dan kies je één van de andere pictogrammensets. Een beetje eigen initiatief graag.

Bijdrager
    marcdl

Daar zit het probleem. Ik wil cellen markeren met “Voorwaardelijke opmaak”>Pictogrammensets>Vormen>Verkeerslichten. Als ik naar Pictogrammensets>Vormen>Verkeerslichten ga en ik klik op zo’n bolletje dan verdwijnt de hele set maar achter de cel die ik wil markeren staat niks. Wat doe ik verkeerd. Ik kan geen schermafbeelding meesturen want die weigert op het veld te blijven staan

Marc

Bijdrager
    tarun

Dit werkt alleen bij cijfers. Je kiest een cel, gebied, kolom of rij en past daar de gewenste voorwaardelijke opmaak toe:

Bijdrager
    marcdl

Bedankt, dan vind ik er wel iets op.

Marc

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.