12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Rogier1812

pictogrammen niet te vergroten. Dan zijn ze weg.

Ik zit met het volgende probleem. Nadat ik mijn mac herstelt heb met Time Machine kan ik de pictogrammen niet meer op de oorspronkelijke grote op het bureaublad zetten.
    Iemand een idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt weer voor de hulp

Rogier1812

Inactief
    Anoniem

Bij de Mac is het de bedoeling dat je die snelkoppelingen in je Dock mikt… het is geen Windows.

Bijdrager
    Rogier1812

Ook dan blijven ze wit ( zie foto onder)

Bijdrager
    Shmoo

Omdat je nu met de Alliassen aan het slepen bent. Zie het zwarte pijltje op het icoontje. Gooit die icoontjes weg. Open de Programma’s folder in Finder en sleep daaruit de apps naar je Dock.

Bijdrager
    Rogier1812

met contacten lukt het wel via programma in finder. Maar mail, word ,en excel blijven gewoon witte vlakken en geen pictogram.
    Zie foto.

Rogier1812

Bijdrager
    Rogier1812

Zoals op deze foto heel goed te zien is kan ik alle pictogrammen groot maken. Behalve mail, word, excel en systeemvoorkeuren. Die had ik voor dat ik een image met Time Machine heb terug gezet al op mijn bureaublad staan en toen waren het geen witte vlakken.

ik snap er niks van!

Rogier1812

Bijdrager
    Shmoo

Als je de computer opnieuw opstart zullen oom die witte icoontjes weer normaal zijn. Dit zijn gewoon van die lelijke computer dingen waar niemand echt een antwoord op heeft.

Waarschijnlijk een HD die niet meer optimaal is, wie zal het zeggen.

Toevoeging, je kunt het Dock ook aan de linkerkant van je beeldscherm positioneren dan heb je hetzelfde effect.

Bijdrager
    Rogier1812

opnieuw opstarten heeft niet geholpen. Had zo gehoopt dat dat het was……:(

Bijdrager
    Franky Mac

Probeer eens om in de veilige modus op te starten, dat heeft mij geholpen toen ik problemen met iconen kreeg, doordat ik een aantal systeemiconen had aangepast. Door het opstarten in veilige modus worden er diverse systeem caches gewist.

Start of herstart je Mac en hou tijdens het starten je Shift toets ingedrukt.
    https://support.apple.com/nl-nl/HT201262

Mocht dat niet helpen, dan heb ik ook nog wel een aantal terminal commando’s om de iconen caches handmatig te wissen.

Moderator
    Night

Even checken: Als je zo’n wit icoontje aanklikt en cmd-i doet, wat staat er dan bij “origineel”? Desgewenst kun je, als daar niets staat, kiezen voor ‘selecteer nieuw origineel’.

Bijdrager
    Rogier1812

@Franky Mac:

Jou oplossing was goed ! yesss thanks!
    Mac is nieuw voor mij dus er is veel wat ik niet weet:-D
    Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken.

Rogier

Bijdrager
    Franky Mac

Gelukkig, graag gedaan.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.