4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Fajah00

Pictogrammen in menu bar vallen weg

Lieve forumleden,

Wat ik een beetje onhandig vind, is dat de menubalk eigenlijk uit twee delen bestaat. Van de hoek linksboven staan de tabs van een applicatie (bijvoorbeeld **Chrome**, Archief, Bewerken, Weergave, Geschiedenis, Bladwijzers, Personen, Venster, Help), en vanaf rechtsboven de tijd, batterijstatus, WiFi-signaal, volume, bluetooth en alle andere apps die ik in gebruik heb.

Maar zeker bij apps met veel tabs, zoals Chrome vallen al die pictogrammen weg. En dat is heel onhandig, want het is een hele handige manier om snel in 1Password te kijken, de radio aan/uit te schakelen, naar whatsapp te schakelen etc. etc. etc.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Want ik kan mijn eigen (3rd party) apps ook niet rangschikken. Een dubbele menubar zou een mooie oplossing zijn.

Please help.

Dank!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Wat je hier „tabs” noemt heten menu’s, en dat die de symbooltjes aan de rechterkant wegdrukken is omdat de menu’s belangrijker zijn: zonder de menu’s zijn niet alle functies van het huidige programma beschikbaar, terwijl de symbooltjes rechts meer bedoeld zijn als een toevoeging dan als iets dat absoluut altijd beschikbaar moet zijn.

De enige oplossingen die ik kan bedenken is dat je, wanneer je bij alle symbooltjes rechts wilt kunnen, omschakelt naar een ander programma dat minder/kortere menu’s in beeld zet, en/of dat je de symbooltjes zelf zo kort mogelijk maakt als ze meerdere „standen” hebben (de klok kun je bijvoorbeeld op analoog zetten zodat hij maar net zo breed is als hoog). Dat, en symbooltjes die je nooit gebruikt uit de menubalk gooien om zo meer ruimte te hebben voor wat je wel wilt.

Bijdrager
    SunKeeper

Wat altijd werkte is met je muis eroverheen gaan.
    Vanaf links naar rechts over de menubalk kreeg je dan de menu’s en van rechts naar links kwamen de iconen aan de rechterkant (wordt ook wel vaak aangeduid met SystemUIServer, de naam van het onderliggende proces) naar de voorgrond over de menu’s heen.

Ik vraag me verder af op welke resolutie je werkt. Ik had dit ‘probleem’ alleen zelden op 1200×800 op een 2008 MacBook.

Of bovenstaande oplossing nog steeds werkt in de huidige OS X weet ik niet. Ik heb geen testmogelijkheid.

Sleutelbeheerder
    Night

Ik kan me niet voorstellen dat de Finder menu’s zóveel ruimte in beslag nemen dat ze tot aan de rechterrand komen. De makkelijkste oplossing lijkt me dan ook even over te schakelen naar Finder en dan je 3rd-party app die je wilt gebruiken, selecteren. Daarna kun je weer teruggaan naar de app waarin je aan het werk was. Lijkt me dat dat in nog minder dan een halve seconde gedaan is.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.