5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Mmmarco

Pico en een .htacces?

OK, ik wil graag een map beveiligen met een user en password. Tot dusver ben ik eruit dat dat kan m.b.v. een .htacces bestand, met hetvolgende erin:

AuthUserFile /home/<yourusername>/secure/.htpasswd
    AuthGroupFile /dev/null
    AuthName ‘Beveiligde zone’
    AuthType Basic
    <Limit GET>
    require valid-user
    </Limit>

Kan ik dit typen in bv simpletekst en het de extentie .htacces meegeven?

Daarna kan ik met Pico een wachtwoord aanmaken. Pico staat op de XS4ALL server waar ik de map wil beveiligen. OK.

Ok, now go to that path where you had in AuthUserFile put the password file In that directory type the following:
    shell prompt: htpasswd -c .htpasswd <username>
    The program will prompt you for a password, then verify by asking a second time.

Bingo, your all set. Now how do you add or delete users you may be wondering?

To add more users, just use the same command without the -c switch:
    shell prompt:: htpasswd .htpasswd <newmember>will add the new user to the .htpasswd file.

To delete users, open the .htpasswd file in a text editor and delete the appropriate line of the user will you no longer want access to that directory.

Maar hoe typ ik in een ‘directory’?

Could someone fill me in? Peer?

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Derde keer al dat je deze vraag stelt, is het dan echt zo moeilijk?? Ik heb een of twee keer gedaan, in die tijd ging het allemaal nog via telnet.

Leg even uit waar je precies mee vast zit.
    Is het met het programma pico zelf? Zoals je ziet weet ik even niet wat het exacte probleem is:)

Bijdrager
    Jan-Willem
    ”Mmmarco”

Kan ik dit typen in bv simpletekst en het de extentie .htacces meegeven?

ik zou het met bbedit doen, want ik weet niet of simpletext er nog allemaal opmaak zooi om heen gooit.

Maar hoe typ ik in een ‘directory’?

dat mee bedoelen ze dat je eerst naar die directory gaat:
    dat doe je door
    cd path naar je directory in te typen
    daarna typ je dan dat htpasswd commando

Bijdrager
    Mmmarco

Ah, Peer, ik wil het .htacces bestand wel maken, maar begreep niet in welk programma dit kon. JW zegt BB.

Ik begrijp nu dat het gewoon kan met BB. BareBones heb ik heel vroeger wel eens gebruikt , toen DW er nog niet was. Toen was er, geloof ik, een ‘Lite’ gratis te gebruiken. Zal het even uitzoeken. (Ik dacht dat deze alleen html bestanden aan kon maken).

Dat onderdeel is alvast opgelost! 8) :D :)

Leg even uit waar je precies mee vast zit.
    Is het met het programma pico zelf?

:) Volgens Adriaan was Pico iets wat ik niet hoefde te downloaden want het draaide op de server van XS4ALL. Daaruit begreep ik dat ik het ‘moet benaderen’ dmv een programma. Het enige progje dat ik ken om servers te benaderen is Fetch (of andere FTP progjes).

Als ik dan in (bv) xs4all.nl/~mmmarco/test map zit, kan ik het ‘htpasswd commando’ typen door ‘Remote->Send ftp command’ te gebruiken om commando’s over te brengen? Dit lijkt me beetje vreemd… Staan de passwords ook niet gewoon in een file in de map?

Zoals je leest ben ik alleen HTML (en javascript dan) gewend. Ik heb nooit handmatig directory’s hoeven beveiligen zonder een visuele editor).

:roll: :sealed: :oops:

In ieder geval alvast bedankt voor het geduld… :wink:

Bijdrager
    Danny Dikker

[Moderation]

Voortaan misschien ook even zoeken naar je vraag,is al meerdere malen beantwoord

Danny
    [/moderation]

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.