7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    steveb

picasa importeerd faces (iphoto) niet

ik heb een foto archief van 20000 stuks.
    Momenteel heb ik al 150 gezichten met naam en al in iphoto.
    Maar ik vloekte op de onzuiverheid van de gezichts herkenning in iphoto 09

daarom kreeg ik hier de tip “probeer eens picasa”

nu heb ik alles van iphoto in picasa ge importeerd maar ik moet compleet herbeginnen
    ok hij vind wel veel gezichten. Maar Ik dacht dat ik de mappen met namen en al zou geimporteerd hebben en dat de betere filtering van picasa gewoon vlotter zou werken. Maar niets is minder waar. Ik moet elk gezicht opnieuw een naam geven.

heb ik iets fout gedaan?
    kan dit beter?
    kan mij iemand de paar weken werk die ik al deed in iphoto aub terug helpen vinden in picasa?

Bijdrager
    Ir.Bob

Je hebt niks fout gedaan. iPhoto en Picasa zijn twee verschillende programma’s met twee verschillende manieren van gezichtsherkenning en twee verschillende manieren om de herkende gezichten op te slaan. Dat is niet uitwisselbaar met elkaar.

Bijdrager
    steveb

ik dacht dat de knop “impoteren van iphoto” betekende dat de reeds bestaande mappen met gezichten overgenomen konden worden om te verfijnen

Bijdrager
    Verwijder

Nee, hij importeert alleen de foto’s. Ik ben ook al eens overnieuw begonnen in Picasa want iPhoto heeft een paar gebreken.
    Ik ben eigenlijk op zoek naar een universele manier om de gezichten op de foto’s op te slaan zodat ik het kan backuppen, de backup in de toekomst bruikbaar blijft en ik niet afhankelijk ben van één programma. Heeft iemand een idee?

Bijdrager
    steveb

pffff lap
    geld dit ook voor iphoto 11?
    zie je daar verbetering tov iphoto 09?

Bijdrager
    Ir.Bob

De gezichtsdetectie is niet merkbaar verbeterd tussen iPhoto ’09 en iPhoto ’11. Er is vooralsnog geen universele manier om gezicht informatie te ontdekken/behouden/backuppen. De enige manier is om gebruik te maken van keywords, maar dat moet je handmatig doen. Er zijn ook wel wat scripts te vinden die de iPhoto Faces opslaan als keywords, maar die moet je ook handmatig aanroepen.

Bijdrager
    steveb

bestaat er een programma waar zowel iphoto als picasa plugins geinstaleerd kunnen worden om het beste van deze 2 gezichtsherkenningen te bundelen?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.