2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    Jorrit Schooneman

Piano spelen met mijn keyboard en Garageband

Beste allen,

Ik heb even een klein vraagje. Ik speel piano via mijn Roland Midi Keyboard ism Garageband. De keyboard sluit ik aan op een mengpaneel van Garageband die met usb in mijn macbook pro gaat. Dit werkt allemaal uitstekend met de instrumenten vanuit Garageband. Nu heeft mijn keyboard maar 49 toetsen waarmee dit dus een halve piano is. Met knoppen kan ik switchen tussen de ene helft van een normale piano en tussen de andere helft van een normale piano.

Nu komt het regelmatig voor dat ik met links een octaaf van de linkerkant van een piano moet gebruiken en met rechts een octaaf van de rechterkant van een piano. Het middendeel wat hier tussenin zit wordt vervolgens niet gebruikt. Is er een mogelijkheid in Garageband om de volgorde van de piano zeg maar in te delen. Dat ik dus kan instellen dat ik bepaalde octaven naast elkaar kan zetten zodat ik niet met een knopje hoef te switchen. Of moet ik gewoon een groter keyboard aanschaffen?

Ik hoor graag jullie reactie.

Groeten Jorrit Schooneman

Bijdrager
    KarelWillem

Interessante vraag. Vaak is er een mogelijkheid van split-keyboard; waarmee je dus links wat anders speelt dan rechts.

Dan zou het dus ook technisch mogelijk zijn, daar twee keer een piano van te maken en de ene hoog te stemmen, en de ander laag. Maar dat is slechts mijn theorietje. .;)

Ik kom echter vooral tegen dat standaard ‘splits’ in Garageband niet mogelijk zijn. Dat je daarvoor naar Logic Pro X zal moeten (bijvoorbeeld).

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door  KarelWillem.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.