12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    chocolate

PHP/MySql Renner systeem

Hoi,

Van mijn koersploeg heb ik de opdracht gekregen de site een nieuw jasje te geven , met de nodige scripts…

Dit is het oude: http://www.gentsevelosport.be
    Waar ik aan bezig ben : http://www.tetn.warhead.be/cyclingteam/home.php

Nu als je naar renners gaat zie je een soort roster van de renners. Nu wil ik dat dynamisch maken odat ik (admin) renners kan toevoegen via php/mysql , die dan terecht komen op een pagina in categorien (via de admi aangeduidt). Iemand die me daarbij wil helpen? Ik wil via een pagina bv members profielen in een database kunnen steken.

[email protected]

grtz

Bijdrager
    tennapel

Welkom op dit forum.

Er zijn een paar dingetjes die je moet weten:
    1) Er is een zoekfunctie. Er zijn heel veel onderwerpen te vinden over vergelijkbare problemen, lees die eens goed door.
    2) We zijn geen helpdesk. Als je tegen een (technisch) probleem oploopt willen we je graag helpen, maar als je iets moet doen waar je geen kaas van hebt gegeten wil ik je aanraden om eens zelf wat initiatief te ontplooien en zelf eens wat gaan proberen. Loop je dan tegen een specifiek probleem aan, post het hier, er zijn voldoende mensen die je verder opw eg kunnen helpen.

Wat betreft je vraag:
    http://www.php.net

Ga daar eerst eens rondneuzen. Koop een goed boek op gebied van PHP ontwikkelen (die zijn er in alle talen denkbaar) en leer eerst maar eens hoe PHP werkt.

http://www.webmonkey.com is ook en goede site voor tutorials.

Bijdrager
    chocolate
    ”tennapel”

Welkom op dit forum.

Kuch : is die hard een nieuwe status van mod ofzo, als je even nadacht zag je ook wel dat ik hier niet nieuw ben… En als jij me nie kan helpen , jammer ik wacht wel op anderen

Bijdrager
    napoje

@tennapel… gezellige jongen ben jij… als je geen modderaar of redacteur bent hou je commentaar dan voor je aub. het leek mij namelijk niet zo’n domme vraag. Je mag dan wel een behoorlijke postcount hebben maar door dit soort vervelende opmerkingen ben je wel bezig de sfeer naar de verdoemenis te helpen, als dat al niet gebeurd is.

Bijdrager
    chocolate
    ”napoje”

@tennapel… gezellige jongen ben jij… als je geen modderaar of redacteur bent hou je commentaar dan voor je aub. het leek mij namelijk niet zo’n domme vraag. Je mag dan wel een behoorlijke postcount hebben maar door dit soort vervelende opmerkingen ben je wel bezig de sfeer naar de verdoemenis te helpen, als dat al niet gebeurd is.

Ach napoje je hebt altijd mensen die denken omdat ze hoge postcount hebben dat het gelijk staat aan moderator, je ziet dat zonder ECHTE mods de sfeer hier behoorlijk omzeep wordt geholpen en dit omdat ik alleen raad vraag?!

Bijdrager
    napoje

dat bedoel ik… zoals

We zijn geen helpdesk

… wie is “we”?…

Inactief
    Anoniem

Ik kan tennapel wel een beetje gelijk geven. De TS komt niet met een specifieke vraag over bijvoorbeeld een stukje code, maar met een vrij algemene vraag waarover genoeg informatie beschikbaar is door eerst wat te zoeken en te lezen. Zeker gezien dit al de zoveelste post in de laatste paar weken met de weinig zeggende titel ‘php/mysql’ is kan ik me voorstellen dat hij zo reageerde. :|

Bijdrager
    napoje

“tennapel” moet niet doen of hij “het forum”, of nog erger, de heere zelf is. Dat had ie ook normaal kunnen melden. Het is mij opgevallen dat er hier een hoop ventjes rondlopen die denken iets mogen zeggen omdat ze hier vaak komen of een hoge postcount hebben.

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

BLAAAAAAAAAAAAT. en nu weer ontopic.

Misschien kan je zelf eerst is beginnen en dan vragen waar je niet uitkomt. Je was al bezig met een cms nieuwssysteempje een tijd geleden, dus dan lijkt me dit ook geen probleem. Ik denk niet dat iemand hier (vooral met ’t mooie weer) zin heeft om even een systeempje te maken. Je hebt zo te zien ook al een nieuwsysteem op je nieuwe website. Opzich zit er weinig verschil tussen een nieuwsysteem en een member systeem qua php. Even een beginnetje qua tabellen

Member
    id || Voornaam || Achternaam || Foto || cid

Categorie
    cid||Naam

;-) nou en dat kan je gaan aanvullen.

Bijdrager
    chocolate

Dankje rimsic, darkraver heeft me een mailtje gestuurd en die helpt me nu, topic mag op slot tennappel… Oopz vergeet ik dat jij geen modrechten hebt :x

Bijdrager
    hansenonline

zowel konijn als tennapel hebben/hadden modrechten.
    in dit forum. voor jouw probleem kan ik het boek van friends of ed php for dreamweaver 8 aanraden, als je dreamweaver gebruikt tenminste. hier wordt uitgelegd hoe je een database maakt en gebruikt voor verschillende applicaties. als je die begrijpt kan je het ook voor je eigen projecten gebruiken.
    succes met je project.

Bijdrager
    DarkRaverNL

Ja ik heb aleen zo een systeempje voor hem gemaakt, hijs hem nou aan het installeren op ze site, mischien post ik later een link waar andere dit kunnen downloaden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.