9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Hanhart

phpBB2 register en e-mail

Hoi allemaal:)

Ik ben iemand die graag weet hoe alles werkt en daarom heb ik wat zitten klooien met forum software. Het is niet de bedoeling om een forum op te zetten, ik was gewoon nieuwsgierig naar de werking ed.

Ik heb dus uit leergierigheid vlug eventjes dit gemaakt. Alles loopt netjes, op één uitzondering na.
    Wanneer ik register met een van m’n vele e-mailadressen :P om te kijken of alles werkt, krijg ik de volgende fout. (Na het drukken op de submit knop op de register pagina)

[code:1:8bb7afb1d2]Failed sending email :: PHP ::

DEBUG MODE

Line : 234
    File : emailer.php[/code:1:8bb7afb1d2]

Ik weet helemaal niets van php of webdesign, maar ik ben dus in de file “emailer.php” naar lijn 234 gegaan en ik kwam dit tegen :

[code:1:8bb7afb1d2] message_die(GENERAL_ERROR, ‘Failed sending email :: ‘ . (($this->use_smtp) ? ‘SMTP’ : ‘PHP’) . ‘ :: ‘ . $result, ”, __LINE__, __FILE__);[/code:1:8bb7afb1d2]

Let wel : wanneer je na het krijgen van de foutmelding gewoon terug gaat naar het forum ben je een gebruiker. Maw, je krijgt een foutmelding, maar bent wel lid geworden.

Nogmaals : dit is puur uit nieuwsgierigheid, ik weet niets van webdesign ed.:)
    Alvast Bedankt

EDIT : ik ben dus vergeten m’n vraag te stellen :P. De vraag is dus gewoon : weet er iemand waarom ik deze foutmelding krijg en hoe ik die kan oplossen?

Bijdrager
    Bor

Ik heb ook even aangemeld op je forum, en krijg precies dezelfde melding :O . Heb je al gecontroleerd of je geen bestanden mist?

Bijdrager
    Hanhart

Bedankt om even te checken.:D
    Ik mis geen bestanden, ook het “emailer.php” bestand is aanwezig.:)

Bijdrager
    Bor

weird… heb je de nieuwste versies van PHP, MySQL en phpBB?

Bijdrager
    Hanhart

Ik heb de laatste phpBB versie gedownload via http://www.phpBB.com en de MySQL database is versie 4.:)

Bijdrager
    Doodle

kun je wat regels code van voor 234 plaatsen? wat je nu gepost hebt is alleen de die message, van een eerdere actie die niet lukt… als we weten wat er dan precies niet lukt kan ik wellicht helpen…

Bijdrager
    Hanhart

171 tot 235:)

[code:1:e521448cfb] $this->subject = (($this->subject != ”) ? $this->subject : ‘No Subject’);
    }

if (preg_match(’#^(Charset:(.*?))$#m’, $this->msg, $match))
    {
    $this->encoding = (trim($match[2]) != ”) ? trim($match[2]) : trim($lang[’ENCODING’]);
    $drop_header .= ‘[rn]*?’ . preg_quote($match[1], ‘#’);
    }
    else
    {
    $this->encoding = trim($lang[’ENCODING’]);
    }

if ($drop_header != ”)
    {
    $this->msg = trim(preg_replace(’#’ . $drop_header . ‘#s’, ”, $this->msg));
    }

$to = $this->addresses[’to’];

$cc = (count($this->addresses[’cc’])) ? implode(’, ‘, $this->addresses[’cc’]) : ”;
    $bcc = (count($this->addresses[’bcc’])) ? implode(’, ‘, $this->addresses[’bcc’]) : ”;

// Build header
    $this->extra_headers = (($this->reply_to != ”) ? "Reply-to: $this->reply_ton" : ”) . (($this->from != ”) ? "From: $this->fromn" : "From: " . $board_config[’board_email’] . "n") . "Return-Path: " . $board_config[’board_email’] . "nMessage-ID: <" . md5(uniqid(time())) . "@" . $board_config[’server_name’] . ">nMIME-Version: 1.0nContent-type: text/plain; charset=" . $this->encoding . "nContent-transfer-encoding: 8bitnDate: " . date(’r’, time()) . "nX-Priority: 3nX-MSMail-Priority: NormalnX-Mailer: PHPnX-MimeOLE: Produced By phpBB2n" . $this->extra_headers . (($cc != ”) ? "Cc: $ccn" : ”) . (($bcc != ”) ? "Bcc: $bccn" : ”);

// Send message … removed $this->encode() from subject for time being
    if ( $this->use_smtp )
    {
    if ( !defined(’SMTP_INCLUDED’) )
    {
    include($phpbb_root_path . ‘includes/smtp.’ . $phpEx);
    }

$result = smtpmail($to, $this->subject, $this->msg, $this->extra_headers);
    }
    else
    {
    $empty_to_header = ($to == ”) ? TRUE : FALSE;
    $to = ($to == ”) ? (($board_config[’sendmail_fix’]) ? ‘ ‘ : ‘Undisclosed-recipients:;’) : $to;

$result = @mail($to, $this->subject, preg_replace("#(?<!r)n#s", "n", $this->msg), $this->extra_headers);

if (!$result && !$board_config[’sendmail_fix’] && $empty_to_header)
    {
    $to = ‘ ‘;

$sql = "UPDATE " . CONFIG_TABLE . "
    SET config_value = ‘1’
    WHERE config_name = ‘sendmail_fix’";
    if (!$db->sql_query($sql))
    {
    message_die(GENERAL_ERROR, ‘Unable to update config table’, ”, __LINE__, __FILE__, $sql);
    }

$board_config[’sendmail_fix’] = 1;
    $result = @mail($to, $this->subject, preg_replace("#(?<!r)n#s", "n", $this->msg), $this->extra_headers);
    }
    }

// Did it work?
    if (!$result)
    {
    message_die(GENERAL_ERROR, ‘Failed sending email :: ‘ . (($this->use_smtp) ? ‘SMTP’ : ‘PHP’) . ‘ :: ‘ . $result, ”, __LINE__, __FILE__);
    }[/code:1:e521448cfb]

Bijdrager
    acb

Jouw e-mail provider (smtp server) ondersteund deze functie niet, dit om spam, scam e.d. te voorkomen. Even een andere provider proberen….

Bijdrager
    Hanhart

Aha:D
    Ok bedankt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.