5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    RPGboy

phpBB

ik wilde een phpBB forum maken op mijn localhost… nou stond er in die handleiding hoe je het moest installeren, en daar stond in:

Als het uploaden klaar is sluit dan de verbinding nog niet af, maar verander de chmod instellingen van het bestand phpBB2/config.php naar 777 (rwxrwxrwx). Dit kun je doen door op met de rechter muisknop op het bestand te klikken en te kiezen voor Attributes/CHMOD en dan te wijzigen. Hierna kun je de FTP-verbinding afbreken en het programma sluiten.

nou denk ik dat dat op een windows is ofzo, want ik snap er geen bal van… ik heb al gezocht op internet en ook op het osx forum maar ik vind nix…
    kan iemand mij helpen?? of een topic doorgeven waar het antwoord in staat

Bijdrager
    Double_UK

Ik weet er ook niet alles van maar je kan van een bestand de permissions aanpassen zodat ‘ie wel of niet te wijzigen is.
    In ‘Fetch’ (FTP-programma) kan je bijvoorbeeld een bestand van je server selecteren.
    En dan de ‘permissions’ wijzigen.

De combinatie van permissions van eigenaar, group of iedereen is een getal.

Zoals je ziet is 777 het toekennen van alle permissions aan iedereen:

Geen Windows, dus.
    Helpt je dit iets verder?:)

Bijdrager
    RPGboy

ik hoop t, ik moet nu nar school boeken ophalen en dan prbeer ik t glijk it thx

Bijdrager
    J.C.

CHMOD zorgt dat je kan aanpassen wie in bestanden kan schrijven en lezen en uitvoeren, de instal van phpBB wil graag je gegevens van je database in de config neerschrijven, maar dat kan niet omdat je geen permissie hebt gegeven om er op te schrijven.

Over die nummers, het zijn er 3, voor elke groep 1. Begint bij User, Group en als laatste Others
    Read = 4
    Write = 2
    Execute = 1

Bijdrager
    RPGboy

ik moet een hostnaam invoeren bij het begin van het progrmma, het adres is “192.168.168.100/~frankplattel” maar dat vind ie nie goew, alleen het ip adres is ook nie goew… wat moet ik daar intype??

(sorry voor domme vragen, maar wat dit betreft ben ik nog echt een no0b…)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.