21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

phpBB in MAMP

dit topic heette eerst MySQL database maken

Hallo mensen!

Ik ben een ontzettende noob, maar wil graag een MySQL database aanmaken omdat we voor een schoolproject een forum nodig hebben.

Ik heb MySQL 5.0.45 gedownload en ge├»nstalleerd. Op die diskimage staan 2 packages, die heb ik ge├»nstalleerd en een prefpanel. Die wil niet op mijn computer, zegt ‘ie.

Hoe moet ik nu een database aanmaken?

bor…

Bijdrager
    cmug

Ik heb geen verstand van hoe je op je eigen computer een server draait met MySQL. Maar vraag me af of je dat van echt van plan bent. Normaal gesproken (dat doe ik ook) neem je een provider die gewoon MySQL op zijn server heeft staan. Is het overigens echt primair voor school, ga dan naar je informatica docent , systeembeheerder of wie er ook over gaat. En overleg eens. Het lijkt het mij normaal dat je een stukje webruimte van de school voor je project krijgt aangewezen.
    Overigens als je wilt proefdraaien met MySQL (en PHP misschien) dan raad ik je aan MAMP. Je simuleert dan op je eigen Mac een server en kunt alles uitproberen voor dat je iets online zet.

Bijdrager
    hansenonline

wat voor een computer heb je? ik had laatst de nieuwe imac en daar kreeg ik het ook niet werkend op.
    lees de instructie die er bij zit eens door en volg de instructies, als je niet de laatste imac heb zou het moeten werken. verder gebruik cocoamysql werkt makkelijker dan de terminal.
    ik neem aan dat je dit lokaal op je computer gaat draaien en niet bij een isp, want daar kan je niet zomaar mysql opzetten.
    succes.

Bijdrager
    madcat

Mysql + Apache+PHP is erg krachtig, als je dat werkend heb kan ik je ook PHPMyAdmin aanraden, hiermee krijg je een erg gebruiksvriendelijke interface om je database te beheren.

Bijdrager
    Sumar