21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

phpBB in MAMP

dit topic heette eerst MySQL database maken

Hallo mensen!

Ik ben een ontzettende noob, maar wil graag een MySQL database aanmaken omdat we voor een schoolproject een forum nodig hebben.

Ik heb MySQL 5.0.45 gedownload en ge├»nstalleerd. Op die diskimage staan 2 packages, die heb ik ge├»nstalleerd en een prefpanel. Die wil niet op mijn computer, zegt ‘ie.

Hoe moet ik nu een database aanmaken?

bor…

Bijdrager
    cmug

Ik heb geen verstand van hoe je op je eigen computer een server draait met MySQL. Maar vraag me af of je dat van echt van plan bent. Normaal gesproken (dat doe ik ook) neem je een provider die gewoon MySQL op zijn server heeft staan. Is het overigens echt primair voor school, ga dan naar je informatica docent , systeembeheerder of wie er ook over gaat. En overleg eens. Het lijkt het mij normaal dat je een stukje webruimte van de school voor je project krijgt aangewezen.
    Overigens als je wilt proefdraaien met MySQL (en PHP misschien) dan raad ik je aan MAMP. Je simuleert dan op je eigen Mac een server en kunt alles uitproberen voor dat je iets online zet.

Bijdrager
    hansenonline

wat voor een computer heb je? ik had laatst de nieuwe imac en daar kreeg ik het ook niet werkend op.
    lees de instructie die er bij zit eens door en volg de instructies, als je niet de laatste imac heb zou het moeten werken. verder gebruik cocoamysql werkt makkelijker dan de terminal.
    ik neem aan dat je dit lokaal op je computer gaat draaien en niet bij een isp, want daar kan je niet zomaar mysql opzetten.
    succes.

Bijdrager
    madcat

Mysql + Apache+PHP is erg krachtig, als je dat werkend heb kan ik je ook PHPMyAdmin aanraden, hiermee krijg je een erg gebruiksvriendelijke interface om je database te beheren.

Bijdrager
    Sumar

Het probleem met mysql 5.0.45 ken ik. Het beste wat je kan doen is die erafgooien. Is wel wat lastig (zie onderwerp Mysql & PHP handmatig installeren) en daarna mamp neerzetten (zie zelfde onderwerp).
    Dat is de meest simpele en veilige oplossing en je weet zeker dat het werkt.

Op de site van mysql staan ook een paar tools http://dev.mysql.com/downloads/gui-tools/5.0.html .

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb spijt dat ik niet meteen met MAMP ben begonnen, kolere wat werkt dat simpel. Bedankt voor de tips!

Bijdrager
    DarkRaverNL

Bij mij is dat toch allemaal handmatig gelukt hoor, PHP en MYSQL installeren was zo gepiept ^^

Anyway, PHPMyAdmin is wat je nodig hebt om databases te maken, maar bij forums zit vaak een install file die alles voor je kan doen, je moet alleen een database account maken en bij de install die gegevens invullen:)

Geblokkeerd
    Anoniem

Alles werkt… bij mij. Anderen komen niet op de site. Wat doe ik fout?

Inactief
    Anoniem
    ”Bor”

Alles werkt… bij mij. Anderen komen niet op de site. Wat doe ik fout?

Poort nummertje 80 opengezet in je router?

Geblokkeerd
    Anoniem

nee…

Hoe moet dat? (ZyXel PRESTIGE 600 series).

Bijdrager
    Sumar

Dit zou moeten werken

http://www.onyx-support.net/kb/article.php?id=142

en dan bij internet security web aanzetten (was ik vergeten te melden)

Geblokkeerd
    Anoniem

Die is voor onder Windows!!!

Bijdrager
    Sumar

Het eerste scherm is de terminal van winding -)) Dezelfde commando’s werken ook in terminal op de mac -))

In safari het ip adres van de router intikken en dan de schermen volgen. Je moet in het scherm internet security web aanvinken.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik maak deze instellingen:

In de terminal krijg ik dit:

in Safari kan hij de pagina niet openen omdat ik niet met internet ben verbonden :?

wat gaat er fout?

Bijdrager
    Sumar

IPv4 op DHCP zetten (daar zal die waarschijnlijk op hebben gestaan) zodat je weer het net op kan.

Met DCHP geeft ‘ie meteen het ip adres van de router. Dat kun je pingen in Terminal en vervolgens in Safari plakken. Dat moet werken.

Geblokkeerd
    Anoniem

En nu?

Bijdrager
    Sumar

Tenzij je de zaak aangepast hebt is het userid admin en het password 1234. Dit zal ook in je documentatie bij de router moeten staan

Als dat goed gaat zou ik zeer dringend (direct dus) de zaak aanpassen, voordat iemand een geintje uihaalt.

Geblokkeerd
    Anoniem

Toppie, dank voor de hulp!

Geblokkeerd
    Anoniem

Hmm toch niet. Mensen kunnen nog steeds niet bij de site.

Iemand die het weet?

Inactief
    Anoniem

Heb je de poort nu open gezet?

Geblokkeerd
    Anoniem

Jep!

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.