15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Moderator
    Lucas Raggers

phpBB forum vraag

Ik heb het zowaar voor elkaar gekregen om een forum te installeren. Toch nog twee vragen:
    – Hoe kan ik de opmaak veranderen? Als ik php bestanden open in Dreamweaver krijg ik alleen code te zien, niet de opmaak.
    – Kun je als admin ook instellen dat je je niet hoeft in te schrijven om te kunnen posten?

Bijdrager
    tijs

De opmaak kan je veranderen onder “Stijlen beheer”, je kan er zelf eentje maken, of eentje downloaden op de site van phpbb.
    Als admin ben je toch direct ingeschreven, niet?

Bijdrager
    macpro

In phpBB wordt gebruik gemaakt van Styles.
    Hier lees je er meer over.

(Waarom mag de FAQ alleen door moderators worden gelezen?)

Moderator
    Lucas Raggers

In stijlen beheer heb ik al een hoop aangepast. Ik bedoel meer dat ik de header (faq, zoeken, gebruikerslijst etc) in een eigengemaakt kader wil plaatsen. Zoals op deze site het in een brushed metal jasje is gestoken.

Die Faq doet het niet overigens (coming soon).

Bijdrager
    macpro

In dat geval zul je toch de php code moeten aanpassen.
    Minimale wijzigingen kun je doorvoeren door de code goed te lezen en bijvoorbeeld te zoeken op stukken tekst die je in de layout ziet.
    Dan weet je ongeveer waar in de code e.e.a. gebeurd.

Voor het echte werk moet je volgens mij toch wel een aardig mondje php spreken.:P

Moderator
    Adriaan Mol

Nee, in /templates/theme/ staan de HTML bestanden. En ook de headers en footers.

Ja, in als admin kan je in de voorkeuren instellen dat ‘gasten’ ook berichten kunnen posten.

Moderator
    Lucas Raggers

Dat zocht ik. Het zijn alleen .tpl bestanden bij mij.

Moderator
    Adriaan Mol

.tpl = template

Als je ‘m opend of hernoemt naar .html zie je dat er gewoon HTML in staat.

Bijdrager
    Ruben
    ”Adriaan

Als je ‘m opend of hernoemt naar .html zie je dat er gewoon HTML in staat.

’t Is overigens STERK AF TE RADEN om deze templates met Dreamweaver te openen, die heeft er namelijk een handje van deze tot onbruikbaarheid te verknallen, ook al verander je er verder niets aan!

Bijdrager
    Zout

Geen last van gehad iRuben… doe het altijd met Dreamweaver, die past code namelijk nooit uit zichzelf aan, tenzij je a dat hebt aangevinkt in je voorkeuren.

Moderator
    Lucas Raggers
    ”iRuben”

’t Is overigens STERK AF TE RADEN om deze templates met Dreamweaver te openen, die heeft er namelijk een handje van deze tot onbruikbaarheid te verknallen, ook al verander je er verder niets aan!

Dat had ik ook iRuben. Met GoLive gaat het vreemd genoeg wel goed.

Bijdrager
    Ruben
    ”Zout”

Geen last van gehad iRuben…

Of ben ik nou in de wat met de templates in mijn upload-hoekje?:? Hoe dan ook, Dreamweaver maakt ERGENS een zooitje van de templates.:-P

Bijdrager
    WebJ

Dreamweaver MX maakt van .tpl bestanden een puinhoop (ik weet niet of dit in MX 2004 ook zo is), gebruik BBEdit Lite of zo’n soort programma.

Bijdrager
    macpro

Als voorzitter van de gebruikersvereniging “Raggers Online” vraag ik mij namens alle ingeschreven leden van dat forum (ik dus ;)) af waar het forum is gebleven? :P

Moderator
    Lucas Raggers
    ”macpro”

Als voorzitter van de gebruikersvereniging “Raggers Online” vraag ik mij namens alle ingeschreven leden van dat forum (ik dus ;)) af waar het forum is gebleven? :P

Tijdens de aandeelhoudersvergadering (‘k heb je niet gezien) is per decreet besloten het forum per direct op te heffen wegens overweldigend succes.:wink:

(ofwel: het was een phpBB-testforum. Maar je request zal zeker terugkomen in freePhotoConverter 2.5. Wees gerust. Releasedatum: 3 tot 5 weken.):lol:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.