13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Manzana

phpBB forum integreren in iWeb?

Hoi,

Ik zou als leerkrachte in opleiding, graag een website maken voor mijn leerlingen.
    Naast het verschaffen van informatie, zou er ook ruimte moeten zijn voor discussie.
    Hiervoor wilde ik eventueel een phpBB forum integreren in een iWeb website.

1. Is het mogelijk om een phpBB forum te integreren in iWeb? Hoe?
    2. Is er een andere, betere of eenvoudigere oplossing?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    MacBoot

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=6628403

hieruit kan ik opmaken dat het niet mogelijk is:wink:

Bijdrager
    Manzana

Ik meende ooit een iWeb website gezien te hebben waarbij er een phpBB forum geïntegreerd was in iWeb. 100% zeker hiervan ben ik niet.

Zijn er eventueel andere mogelijke oplossingen? Want op de blog die zij voorstellen kan niet gereageerd worden.

Alvast bedankt

Toevoeging: stel ik maak http://www.website.be/forum aan. Bestaat er dan de mogelijkheid om een button te maken of dergelijke om naar het forum te gaan. Dit dan zonder integratie van het forum in iWeb. – Ik heb gemerkt dat je een stukje html kan toevoegen in iWeb (maar mijn kennis van html is beperkt).

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

http://www.mijnwebsite.nl/forum is ok… Daar kan je gewoon je forum gaan beginnen. Via een knop of link in iWeb kan je doorlinken. Dat is geen enkel probleem.

Bijdrager
    Manzana

En hoe voeg je zo’n knop toe?:)
    waarschijnlijk via een stukje html?

Bijdrager
    St. Mobbs

Met deze site kun je een (gratis) forum aanmaken. De “fanclub” van de Bommel-hoorspelen heeft dat ook gedaan. zie ook deze link

En naar dat forum linken is makkelijk. Een tekstvak maken (kan ook gewoon een stukje tekst zijn). Bij Info ga je naar de tab ‘koppelingsinfo’. Daar de juiste gegevens invullen. En voilà, je hebt een forum.

(Beetje makkelijk voorgesteld, maar hopelijk werkt het.)

Moderator
    Strifer

je kunt toch gewoon een phpbb forum opzetten en kleuren via themes zodat ie de iweb pagina matched en dan het forum via een iframe ofzo laden in een lege iweb theme pagina? je moet wel even spelen met de width en dergelijke en je moet je phpbb forum runnen op een (wellicht andere) server die een database heeft (mysql dacht ik).

maar ik zie dan geen probleem?!

Bijdrager
    Manzana

Bedankt voor jullie reacties.

Na jullie reacties ging ik het als volgt ga oplossen: phpBB forum aanmaken. Het theme zo veel mogelijk doen matchen (wat niet moeilijk wordt aangezien ik voor een sobere, grijs koos in iWeb) en een button naar het forum aanmaken.

Ik heb zowel een me-account als webruimte op de server van een kennis.

Nu vroeg ik me af wat het handigst is: alles op die server laten draaien of …
    Want ik heb zonet gelezen dat phpBB niet ondersteund wordt door het me-accountje

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

heb je niet toevallig webruimte van je provider (mits die dit wel ondersteund)

Bijdrager
    Melgior

Je kunt ook een nabble.com forum gebruiken. Deze kun je invoegen in je site terwijl het op hun server draait (net als bijvoorbeeld een Google maps plattegrond). Enige nadeel: het is er alleen in het Engels.

Bijdrager
    Manzana
    ”Jeroen

heb je niet toevallig webruimte van je provider (mits die dit wel ondersteund)

Nee dat heb ik niet:)

Ik zou toch het liefst een phpBB forum starten omdat ik ‘gewoon’ ben om daar mee te werken.
    Naast een bepaalde vertrouwdheid met het product, heb ik ook het gevoel dat het vrij betrouwbaar is

Bijdrager
    Melgior

Als je voor phpbb gaat kun je ook even kijken naar 000webhost.com. Dat is een gratis hosting provider die geen advertenties op je site plaatst. Ik heb dat laatst zelf gebruikt voor een studieproject en het is niet perfect maar voor gratis heel goed te doen.

Bijdrager
    Manzana

@ Melgiour: webruimte is geen probleem omdat een kennis een server heeft staan. Maar in combinatie met iWeb verkies ik toch met me-account. Met één druk op de knop is alles aangepast en moet ik niets meer exporteren etc. Het forum moet ergens anders draaien want iWeb ondersteunt geen phpBB.

Dus als ik het goed begrijp kan ik het als volgt oplossen:
    1. De website in iweb laat ik gewoon draaien via me-accountje
    2. Het forum laat ik draaien op een andere server en ik maak gewoon een button in iWeb dat linkt naar het forum

Of zie ik iets over het hoofd?

Ik heb nog een vraagje die hiermee verwant is:
    ik koos voor thema “moderne lijst”. In dit thema wordt alles wat aanklikbaar is “roest-bruin”. Ondanks zoekwerk en gegoogle ben ik nog steeds niet in staat dat roest-bruin te veranderen is een blauwe tint. Is dit mogelijk? Of zoek ik naar iets dat niet kan:)

Nogmaals: bedankt allemaal!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.