8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    kick-it

phpbb en mysql op mac os x??

Ik heb phpbb gedownload en wil dit op mijn mac installeren.
    Php en ook mysql heb ik geinstalleerd.
    Hoe kan ik een connectie maken van phpbb met de mysql database?
    Ik moet dan in de terminal zijn neem ik aan en de mysql aanspreken.
    Maar wat moet ik dan doen?? Hoe kan ik hem actief maken?

Ik heb het phpbb en dit forum afgestroopt en kan niet echt iets vinden:(

Is er ergens een easy to understand handleiding??

Bijdrager
    Sad
    ”kick-it”

Hoe kan ik een connectie maken van phpbb met de mysql database? Ik moet dan in de terminal zijn neem ik aan en de mysql aanspreken. Maar wat moet ik dan doen?? Hoe kan ik hem actief maken? Ik heb het phpbb en dit forum afgestroopt en kan niet echt iets vinden Is er ergens een easy to understand handleiding??

Installeer eerst de apache webserver. (Of zet je websharing aan.) Installeer daarna php en mysql zoals van http://www.serverlogistics.com die bieden een complete installer en dan ben je zo klaar.

PhpBB is een systeem dat geschreven is in de taal PHP. Om het te installeren moet je de installatie of readme volgen! Volgens mij heeft PhpBB een setup wizard. Die open je met Safari of Internet Explorer en dan vul je al je voorkeuren in. Let wel dat je dus eerst een database moet aanmaken op de MySql omgeving.

Daarna open je de index.php in de phpbb folder in je browser. Niet door er op te dubbelklikken!!! Maar door de url van de file in je url vakje te typen! (Anders kan de webserver de php commando’s niet verwerken.)

Succes!

Bijdrager
    boelie

Vergeet niet je bestandsrestricties!
    Op een server is dit vaak 755, maar op lokaal werk kan dit ook 777 zijn.

Bijdrager
    kick-it

Ik heb php en mysql geinstalleerd, pphp werkt en ik kan gewoon lokaal php bestanden bekijken via de browser.
    Mysql kan ik via de terminal benaderen, maar wat ik dan moet, geen idee.

Er zijn een paar dingen die ik nog niet snap.
    Hoe maak ik een database aan op de mysql omgeving?
    Hoe geef ik mijn database een naam?
    Hoe creeer ik een user met password?
    Moet ik bij database server hostname/ dsn, localhost invullen omdat het op mijn computer staat?

Bijdrager
    Sad

Om dingen te kunnen doen in je MySql omgeving heb je een MySQL manager nodig. Probeer eens CocoaMySQL http://www.macupdate.com/info.php/id/10573 , een gratis programma waarmee je databases kan aanmaken en users die daar in mogen etc.

In je PHPBB omgeving moet je inderdaad opgeven dat je database op localhost (127.0.0.1) staat.

succes!

Bijdrager
    Bert

Je kan hiervoor ook phpMyadmin gebruiken.
    Dit is een MySQL databasemanager via een webbrowser wat gebaseerd op PHP en MySQL.

Succes…

PS. lees vooral goed de instructies door die je rechtstreeks vanuit de interface kunt aanroepen:wink:

Bijdrager
    kick-it

dank voor de tips. ik ga ze downloaden en eens stoeien met dit alles!

Bijdrager
    hansenonline

cocoamysql is een handig progje dankzij deze draad loopt bij mij mysql wat makkelijker dan in de terminal.

weet iemand hier mischien hoe je statistische querys kan maken?
    gemiddelde mediaan de meeste waarnemingen etc.
    ben een diabetesdatabase aan het maken, omdat ik geen mac software voor mijn meter heb.

daan.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.