9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Gates

[PHP + WP plugin] Maandnamen in het Nederlands (opgelost)

Ik gebruik een Engelstalige installatie van WordPress en wil dat ook zo houden. Echter wil ik nu een lijst van evenementen toevoegen m.b.v. een plugin. Je raad het al, de namen van de maanden zijn in ’t Engels. Nu wil ik graag weten of ik met een paar extra regeltjes php-code de output kan vertalen.

In de code heb ik de optie in het admin-gedeelte gevonden waarmee je de output regelt. Een daarvan is:

<option value="%d %B %Y" <?php if($events_config['dateformat'] == "%d %B %Y") { echo 'selected'; } ?>><?php echo gmstrftime("%d %B %Y", $timezone); ?></option>

Dit resulteert in ’31 March 2011′. Dit wil ik dus graag veranderen in ’31 maart 2011′ (jaartal mag eventueel weg).

Het laatste gedeelte zorgt voor de ouput. De eerste 2 zijn volgens mij slechts voor de weergave in het admin-gedeelte (en dus minder relevant). Wie o wie kan mij helpen.

Bijdrager
    Gates

Waarschijnlijk ligt ’t wat ingewikkelder. Daarmee alleen lukt ’t niet.

Bijdrager
    Welles

Je moet de locale instellen op nl_NL

Zie: http://php.net/manual/en/function.setlocale.php

Bijdrager
    Daan25
    <br />
    <?php<br />
        setlocale(LC_ALL,'nl_NL') or setlocale(LC_ALL,'nld_NLD');<br />
    ?><br />

Bijdrager
    Welles

Dat zeg ik.;)

Bijdrager
    Daan25
    Welles op 31 maart 2011

Dat zeg ik.;)

Ja zag jouw reactie pas na het posten ;)! Maar zo gemakkelijk is het dus inderdaad..

Bijdrager
    Gates

Ik was teveel gefocust op die ene optie (die ergens op regel 850 staat). Terwijl bovenin het bestand (regel 25) van de plugin het volgende staat:

setlocale(LC_ALL, get_locale().'.'.DB_CHARSET);

Dat heb ik gewijzigd in:

setlocale(LC_ALL, 'nl_NL');

Bedankt. Wel vreemd dat de maker van de plugin zoiets simpels niet door wilde geven. Ok√©, “hacks en aanpassingen worden niet ondersteund”, maar dit stelt toch niet zoveel voor?

Bijdrager
    Daan25

Ja waar leg je dan de grens, met een beetje zoekwerk of de vraag voorleggen op een forum kom je er doorgaans ook wel uit.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.