30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 72)
  • Q:
    Bijdrager
    wdele

PHP vraagje

Hallo,

Weet iemand toevallig hoe je dit kan doen:

1. gebruiker typt naam;
    2. afhankelijk van naam wordt de gebruiker doorgestuurd naar een URL.

Bedankt,
    William

Bijdrager
    computer space

Met een invoerveld dan kan je invoer een variabele in de URL laten worden. Kijk eens hoe forms in PHP werken.

Bijdrager
    Koning Frank

Ik heb geen zin om uit te werken wat je moet doen, maar tips:
    Gebruik POST om de ingevulde username op te halen, en gebruik vervolgens de post-variable voor de nieuwe url.
    Bv iemands username is Pietje, dan haal je dat op uit de form, en wordt de URL: http://www.jouwsite.nl/pietje.html

Niet heel veilig, maar wel een leuke start denk ik.

Bijdrager
    wdele

Ehm… ok.. ik heb dus geen idee wat ik moet doen. Maar ik zal kijken?

Bijdrager
    Fingerlicking

Wat wil je met de naam doen? Moet het een inlog gebeuren worden??

Bijdrager
    Sven Dion

Misschien is dit wat je zoekt… Wanneer je nu bij de gebruikersnaam sven intypt, ga je naar sven.php

<?php

if (isset ( $_POST [‘username’] )) {

$username = $_POST [‘username’];

$myusernameA = “sven”;
    $mysecretfileA = “sven.php”;

if ($username == $myusernameA) {
    header ( “Location: $mysecretfileA” );
    exit ();
    }
    }

?>
    <html>
    <head>
    </head>

<body>
    <form action=”” method=”post”>
    <p>Username<br><input name=’username’ type=’text’ />
    <input name=’Submit’ type=’submit’ value=’Submit’ />
    </form>
    </body>
    </html>

Beroep: Web Developer & Web Designer ?

Bijdrager
    wdele
    Fingerlicking op 01 juni 2013

Wat wil je met de naam doen? Moet het een inlog gebeuren worden??

nee, afhankelijk van de naam moet de gebruiker naar een URL gaan.

Bijdrager
    Wyodor

Weer zo’n zelfbenoemde “webdesigner” : @wdele

Beroep: Web Developer & Web Designer

http://wublab.com/ => http://libijo.com/over-ons

Maar bij de eerste regel code struikelen ze al.

En werkelijk : gedesignt?

Een gedesignte website?

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

@edit : oei hij is echt 11. even command aanpassen :).
    Nee en dan deze “Veel, nee wat zeg ik, alle, websites die goedkoop zijn laten maken hebben een goedkoop design. Maar dat is niet waar. Want bij Conisqi is dat niet zo!”

Ja maar met z’n pruts website mag jij je geen design noemen jochie :).
    Ga of nog meer oefenen (als je werkelijk 11 ben).
    Please :).

Bijdrager
    Shmoo

@Wyodor,

Wat ben jij toch ook een vervelend triest oud mannetje he.. Zoek HULP!

Het is een kind durf je wel ?

Zelf geen haar beter..

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

@Shmoo Dat kan misschien wel zo zijn, maar dit 11 jarige mannetje zonder vaste lasten verzieken wel de markt. Door zich designer te noemen.
    En eigenlijk vraag ik me af, is het geen moderne vorm van kinderarbeid.

Bijdrager
    wdele
    Sven op 01 juni 2013

Misschien is dit wat je zoekt… Wanneer je nu bij de gebruikersnaam sven intypt, ga je naar sven.php

<?php

if (isset ( $_POST [‘username’] )) {

$username = $_POST [‘username’];

$myusernameA = “sven”;
    $mysecretfileA = “sven.php”;

if ($username == $myusernameA) {
    header ( “Location: $mysecretfileA” );
    exit ();
    }
    }

?>
    <html>
    <head>
    </head>

<body>
    <form action=”” method=”post”>
    <p>Username<br><input name=’username’ type=’text’ />
    <input name=’Submit’ type=’submit’ value=’Submit’ />
    </form>
    </body>
    </html>

Beroep: Web Developer & Web Designer ?

Parse error: syntax error, unexpected ‘:’ in /home/users/libijftp/libijo.com/test/inloggen_cms.php on line 7

Bijdrager
    Sven Dion

Parse error: syntax error, unexpected ‘:’ in /home/users/libijftp/libijo.com/test/inloggen_cms.php on line 7

Wanneer is dit? is dit nadat je het formulier ingevuld had? Heb je toevallig een CMS en dat het systeem enkel pagina’s toont dat met het CMS zijn aangemaakt? Bij mij werkt het gewoon… Ik weet ook niet of je het op je eigen computer test waarbij geen PHP server draait? Graag meer informatie, dan kan ik je misschien helpen…

Bijdrager
    wdele
    Wyodor op 01 juni 2013

Weer zo’n zelfbenoemde “webdesigner” : @wdele

Beroep: Web Developer & Web Designer

http://wublab.com/ => http://libijo.com/over-ons

Maar bij de eerste regel code struikelen ze al.

En werkelijk : gedesignt?

Een gedesignte website?

Weer zo’n zelfbenoemde “webdesigner” : @Wyodor

Ik sta echt versteld van het design van http://www.wyodor.net/.

It’s my website And I like it

It’s not my website And I don’t like it

Omdat ik niet zo’n creatieve geest ben,

En http://home.wyodor.net/demoos/Egestas/Home.html ziet er ook zo goed uit!

Barry…

Bijdrager
    wdele
    Sven op 01 juni 2013

Wanneer is dit? is dit nadat je het formulier ingevuld had? Heb je toevallig een CMS en dat het systeem enkel pagina’s toont dat met het CMS zijn aangemaakt? Bij mij werkt het gewoon… Ik weet ook niet of je het op je eigen computer test waarbij geen PHP server draait? Graag meer informatie, dan kan ik je misschien helpen…

Nee, ik gebruik geen CMS. Gewoon los in ’n PHP-bestandje. En ik host het niet zelf, maar mijn hele website bestaat uit PHP, dus dat zou moeten werken…

Bijdrager
    wdele
    Sven op 01 juni 2013

Ah, hij doet ’t wel als ” ‘ wordt, bij de header. Maar het probleem is wel: als ik het form invul gaat hij naar: http://www.libijo.com/test/%E2%80%9D%22?%92username%92=sven of http://www.libijo.com/test/%E2%80%9D%22?%92username%92=liam of wat de input van het form dan ook was…

Bijdrager
    wdele

Na even is het dan toch gelukt!

Bijdrager
    Koning Frank
    MEEUW op 01 juni 2013

@edit : oei hij is echt 11. even command aanpassen :).

Commando pingelen?

MEEUW op 01 juni 2013

@Shmoo Dat kan misschien wel zo zijn, maar dit 11 jarige mannetje zonder vaste lasten verzieken wel de markt. Door zich designer te noemen.
    En eigenlijk vraag ik me af, is het geen moderne vorm van kinderarbeid.

Jij hebt echt nergens verstand van hè :/

Inactief
    Anoniem
    wdele op 01 juni 2013

Nee, ik gebruik geen CMS. Gewoon los in ’n PHP-bestandje

Waar komt dit dan vandaan?

/home/users/libijftp/libijo.com/test/inloggen_cms.php 

Bijdrager
    wdele
    koen op 01 juni 2013
    wdele op 01 juni 2013

Nee, ik gebruik geen CMS. Gewoon los in ’n PHP-bestandje

Waar komt dit dan vandaan?

/home/users/libijftp/libijo.com/test/inloggen_cms.php 

Hoe bedoel je?

Inactief
    Anoniem

Je zegt dat je geen CMS gebruikt, maar het document dat de foutmelding genereert heet inloggen_cms.php.

Bijdrager
    wdele

Ja. inloggen_cms.php is zodat klanten op hun CMS kunnen inloggen:)

Bijdrager
    sallandsebeer

@Wyodor @MEEUW
    Laten jullie ook even wat van jullie werk zien?

@MEEUW Dat noemen we niet verzieken, dat is gewoon concurrentie. Als jij een bedrijf die ontzettend mooie producten maakt wordt je meestal niet aan de kant gezet door jonge jongens. 11 jaar is wel een uitzondering, verantwoordelijkheid etc. moet ook gedragen worden.
    Het afzetten houdt zo ook wat meer op. Service van €120 p/u voor het aanpassen van enkele simpele divs is geen uitzondering.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

@sallandsebeer, Als ik 3 kippen heb, ben ik dan ook een boer ? Of is boer zijn een echt vak?

Bijdrager
    sallandsebeer

@MEEUW Hobbyboer!
    Maar ga ik er mee verdienen wil ik mij boer noemen!
    40.000 kippen i.p.v 3 zit idd. veel verschil in.

Maar naast dat koeien, kippen en varkens geweldig zijn snap ik je punt wel.
    Hij moet het wit blijven doen en op de legale leeftijd bent ben je vrij om wat te ondernemen.
    Ik betwijfel dat een 11-jarige bij de KVK ingeschreven staat!

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Maar daarbij! ik mag me geen boer noemen!
    En dat is het punt beetje in website land. Iedereen noem het design website. terwijl er niks uitgelijnd staat, typografie totaal niet over nagedacht. code niet w3c is, etc etc.

Bijdrager
    Koning Frank

Ja snol, dat is overal zo. Bv kapper, bakker, kok, etc.
    Ga een vak leren en je hebt er geen last van. Bv: Meester in rechten, ingenieur, arts, etc. Dat zijn beschermde titels. Persoonlijk ga ik voor de eerste.

Daarnaast zal een 11-jarige voor weinig concurrentie zorgen. Voor vrienden en famillie is het een uitkomst, maar daar blijft het bij. Voor bedrijven is het niet interessant, omdat zij graag btw willen kunnen aftrekken (en dat gaat niet zolang wdele geen bedrijf heeft).

En mbt design: dat heeft ook niks met kinders te maken. 99% van Nederland heeft gewoon een kut smaak als het gaat om ‘design’ (interieur, kleding, etc meegerekend). Denk maar aan de Coolcat of fugly Hyves profiel pagina’s :’)

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Nee das niet overal zo. Want je kan je geen bakker noemen als je geen winkel hebt. Je kan je geen kok noemen als je niet als kok werkt.
    Maar als ik alles voor je moet uittekenen en je reageer zo respectloos of zonder argumentatie (stukje terug). Dan is het helemaal niet interessant en aangenaam om met je in discussie te gaan.
    Zeker als je nog zeg dat ik een vak moet leren en je hebt zelf nog geen eens een vak geleerd :).

Bijdrager
    Koning Frank

Ohnee? Kan dat niet. Ik ben vanaf nu Kok Frank, aangenaam. Ik kook in mijn eigen keuken, als eigen kok.
    Wtf lul je nou? Ik kan mijzelf gewoon aanbieden als kok op internet nu. Hetzelfde geldt voor een webdesigner

MEEUW op 02 juni 2013

Dan is het helemaal niet interessant en aangenaam om met je in discussie te gaan.
    Zeker als je nog zeg dat ik een vak moet leren en je hebt zelf nog geen eens een vak geleerd :).

Mooie cirkelredenering.

Bijdrager
    Shmoo

@MEEUW hij’s 12 jaar.

Het zou mij niets verbazen als jij uit de grafische wereld komt! Die mensen kunnen zich hier idd. heel erg druk over maken. Mannetjes onder de 17 die Adobe PS stelen en dan een logo gaan maken voor 75,- en zichzelf designer noemen. Niemand in de wereld die ze serieus neemt behalve de echte designers zelf.

Laat deze kinderen hun gang gaan, ik heb rond die leeftijd ooit een videotheek op mijn slaapkamer gehad met alle lege covers van de videobanden in mijn boekenrek. Waarom ? Omdat ik zo onder de indruk was van de videotheek bij ons in het dorp – dat wilde ik ook. Gelukkig heeft de eigenaar van die videotheek nooit bij mijn ouders aangebeld vanwege mijn illegale videotheek. Op die manier heb ik toch fijn al mijn zakcentjes die ik van mijn ouders kreeg in de kassalade kunnen stoppen en leek het net een echt bedrijf.

Videotheken bestaan niet meer – steeds meer bedrijven doen zaken online – kinderen spelen dus ook veel vaker online en is de kans heel groot dat ze ook een beroepskeuze maken dat zich gedeelte of helemaal online afspeelt.

Laat kinderen spelen, wie weet is het over 1 jaar weer over en wil hij dan EA Sports worden, weet ik veel. Maar stel dat hij dit echt leuk vindt en dit knutselen eens 4 jaar kan volhouden waardoor hij straks op school kan zeggen; Ik weet het, webdesigner wil ik worden, die studie wil ik gaan volgen.
    Wie ben JIJ dan om hem af te remmen en hem onzeker te maken met alle vaktermen. Nu zit hij nog in een fase dat hij alles gelooft wat uit zijn mond komt, iets dat niet meer dan normaal is op die leeftijd maar over een paar jaar kun je zo’n kind heel snel heel erg onzeker maken met dit soort commentaar.
    Stuur ze liever direct door naar een website waar ze de basis goed aanleren, daar heb je meer aan.

Mijn neefje staat op dit moment buiten onze auto’s te wassen, dat doet hij elke zaterdag, zondag en tijdens vakanties in de regio voor best wel veel mensen al zeg ik het zelf. Hij heeft een aanhanger laten maken die hij achter zijn fiets kan hangen en waar hij fijn al zijn producten in kan stoppen, soms verkoopt hij naast het poetsen ook nog wel eens wat lekkere geurtjes voor in de auto en dat soort dingen. Met WordPress heeft hij helemaal zelf zonder tussenkomst van ouders een website gemaakt, met Numbers maakt hij bonnetjes voor zijn klanten die lijken op echte facturen terwijl hij niet eens een bedrijf is. Al met al, het gaat niet om die inkomsten en of hoe hij zich profileert maar het feit dat hij er al zo diep mee bezig is dat is al mooi om te zien. Er is een drive, passie en dat siert hem ook al wordt hij later miss. geen professionele autowasser.
    Of dat nu auto’s wassen , websites maken of krantjes brengen of wat voor bezigheid dan ook is er zal geen carwash in de buurt zijn die mijn neefje zou durven aanspreken op zijn werkzaamheden in de regio en hem als concurrentie zien.

Als iemand op jonge leeftijd al zo bezig is moet je belonen en prijzen niet afvallen. Er zijn voldoende kinderen die liever met de Xbox op de bank liggen en al moe worden als ze denken aan de fiets uit de garage pakken.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 72)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.