5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Ruben

[PHP] Variabele met Foldernaam?

Ik ben nog niet zo thuis in PHP, hoewel ik moet zeggen dat het steeds beter lukt. Voor een scriptje waar ik nu mee bezig ben wil ik graag de naam van de huidige folder in een variabele krijgen, maar kan daar niets over vinden. Voor zover ik heb kunnen vinden zijn er alleen standaard variabelen die OF de naam van het script zelf geven of het hele pad vanaf de root.

Dus als ik een bestandje heb in bijvoorbeeld /home/ruben/scriptje.php dan kan ik OF “/home/ruben/scriptje.php” OF “scriptje.php” in een variabele krijgen en ik wil juist alleen “ruben”, dus ook zonder /. Wie helpt mij op weg?

Moderator
    Adriaan Mol

Het onderstaande zou je taak moeten doen…

[code:1:dd2cdbf0cb]<?
    $dirs = explode(’/’,$_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]);
    $dir = $dirs[substr_count($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"],’/’)-1];

echo $dir;
    ?>[/code:1:dd2cdbf0cb]

Bijdrager
    Ruben
    ”Adriaan

Het onderstaande zou je taak moeten doen…

De Document Root was niet precies wat ik zocht, maar je hebt me wel op de goede weg geholpen! Ik heb de gewenste string nu dankzij:
    [code:1:5800e50e53]$type=explode("/",$SCRIPT_NAME);[/code:1:5800e50e53]
    $type[2] bevat dan wat ik wil, namelijk de naam van de folder, dus toch hartelijk dank!:-D

Moderator
    Adriaan Mol

Die van mij zou ook moeten werken;) Die van jouw werkt niet als je script weer in een andere subdir zit.

Bijdrager
    Ruben
    ”Adriaan

Die van mij zou ook moeten werken;) Die van jouw werkt niet als je script weer in een andere subdir zit.

Nee, inderdaad, als ik een nivo “dieper” ga dan komt ‘ie in een andere $type[] variabele terecht, maar dat is in mijn situatie toch niet het geval. Ik heb de routine nu in de root gezet en roep deze vanuit diverse subfolders aan middels een include, dus op deze manier loopt het wel lekker eigenlijk.:-D

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.