4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    klaus

PHP : strtotime raar verschijnsel (1 uur te kort) (opgelost)

Een project van mij deed vandaag plots iets wat niet hoorde. Heb de code doorspit en er blijkt een probleem te zijn met het genereren van de unix timestamps uit een datum (string).

Dit is de testcode die ik gebruik. Concreet wordt er een unix timestamp gemaakt van de dag voordien (gisteren dus) om 00:00:00.

[code:1:f9e1f3339b]
    $enddate = strtotime(date("Y-m-d"));
    echo "vandaag : " . date("Y-m-d H:i:s",$enddate) . "<br>";

$enddate = strtotime(date("Y-m-d"))-86400;
    echo "einddatum = gisteren : " . date("Y-m-d H:i:s",$enddate);
    [/code:1:f9e1f3339b]

Deze 2 lijnen code doen eig niets meer dan het generen van een unix timestamp, waarna ik die weer afbeeld met de date functie, maar dan ook met het uur erbij.

Dit is de output die ik krijg

[code:1:f9e1f3339b]
    einddatum = gisteren : 2006-03-27 00:00:00
    einddatum = gisteren : 2006-03-25 23:00:00
    [/code:1:f9e1f3339b]

Nu, het ligt aan de 23:00:00. Als je 24u aftrekt van 00:00:00 (24u = 86400 seconden), hoef je toch gewoon 00:00:00 van de dag ervoor te krijgen?

Het zal allicht te maken hebben met de uurwisseling van dit weekend, maar dan moet het op serverniveau veranderd zijn, want deze applicatie draait al maanden probleemloos.

Iemand een idee? Mss is het iets stoms, maar ik zie het zo meteen even niet.

Bijdrager
    luclodder

Waarschijnlijk houd de strtotime functie de 1 uur van de zomertijd bij.

Bijdrager
    klaus

Precies, ben ik net ook achtergekomen door het script te testen op een andere server.
    Morgen loopt alles dus weer normaal.

Zal eens kijken hoe dit in de toekomst op te vangen, maar nu geen man over boord dus;)

Bijdrager
    luclodder

in oktober gebeurt het weer, eigenlijk heel logisch gisteren had maar 23 uur;)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.