5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ieperlingetje

[php] strings omzetten naar datum

Om op mijn website een datum op te slaan , gebruik ik altijd UNIX timestamps omdat die makkelijker zijn voor berekeningen. Nu wil ik het volgende maken , een kalender waarin de datum als volgt wordt ingegeven: dd/mm/yyyy, de datum wordt echter opgeslagen met een timestamp . Nu houd php met strtotime() daar echter geen rekening mee en werkt hij volgens het amerikaans systeem (dus mm/dd/yyyy) . Op het forum heb ik nog niks terugvonden over dit probleem , en php.net en google geven mij resultaten waarbij de timestamp wordt omgezet naar datumnotatie (hetgeen ik dus niet nodig heb, het moet juist omgekeerd zijn). Iemand een idee hoe dit te realiseren valt?

Bijdrager
    iJohan

ik pak ff mijn scripts erbij:) momentje!

vanuit een sql db trekken is:

SELECT *, DATE_FORMAT(datum, ‘%d-%m-%Y’) AS datum FROM $db_tbl2 WHERE del=’0′ ORDER BY id

en erin zetten is:

$sql =”INSERT INTO docs
    (datum)
    VALUES
    (CURDATE());

$query = mysql_query($sql);

Bijdrager
    ieperlingetje

bedankt voor je antwoord, maar dit is niet echt wat ik zoek, ik ben misschien wat onduidelijk geweest in mijn formulering , maar de bedoeling is dat de gebruiker de datum ingeeft in de vorm dd/mm/yyyy en dat dit wordt omgezet in een timestamp, nu wordt enkel de huidige datum in de tabel geplaatst.

Toch bedankt;)

Bijdrager
    tw

[code:1:a6420b4780]
    mktime ( 0, 0, 0, <maand>, <dag>, <jaar> );
    [/code:1:a6420b4780]

of gemakkelijker:

[code:1:a6420b4780]
    strtotime ( ‘mm/dd/yyyy’ );
    [/code:1:a6420b4780]

Bijdrager
    ieperlingetje

Ok bedankt, met bovenstaande posts is het gelukt iets in werkends in elkaar te knutselen;)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.