3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    computer space

PHP sessie caching problemen: een pagina geforceerd refreshen?

Ik heb bij een website problemen gehad met de back-functie. Steeds kreeg ik de melding dat POST-info verlopen was en dan werkt back niet. Nu heb ik dit goed gekregen door in de PHP instellingen van de site “session.cache_limiter = private_no_expire” aan te zetten, alleen nu doe mijn basket heel raar, en wordt de sessievariabele met de basketinhoud heel slecht gelezen. regelmatig keert de inhoud terug naar oude waarden, hws door de cache.

Kan ik op een of andere manier regelen dat alleen basket.php altijd een geforceerde refresh krijgt (vergelijkbaar met F5/Ctrl-R)? Volgens mij is het dan goed.

Bijdrager
    Nielsvr

Dit is browser behavior en moet je niet met rare snufjes gaan tegenwerken. Je moet even omschrijven waarom mensen de back functie gebruiken, en niet bijvoorbeeld een actieknop op de pagina zelf. Wat je kan doen is na het verwerken van je data van de POST een “redirect” te doen naar een volgende pagina/stap. Tijdens deze redirect verlies je de POST en dus krijg je geen melding meer. Je moet dan natuurlijk wel de eventuele data overbrengen via een database of sessie.

Bijdrager
    computer space

Ik probeer JUIST de back functie OK te krijgen. Het was juist irritant dat ie bij back zegt “pagina verlopen” en als je dan reload kiest kreeg je iets heel anders.
    En daarvoor was die session.cache limiter nodig. Alleen gevolg daarvan is weer dat ook de sessie variabelen niet meer correct worden uitgelezen.
    Heb nu een random variabele aan de URL toegevoegd, en dan werkt alles naar behoren (back functie EN correct uitlezen sessies) alleen oogt dat weer wat lullig.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.