9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MacX

php script

Ik ben op zoek naar een script waarmee automatisch een beperkt aantal vooraf gecreeerde accounts kunnen worden uitgegeven aan bezoekers die daar een verzoek toe indienen. Het gaat dus niet om een login en registratie script, het is puur om een beperkt aantal mensen toegang te verlenen zolang de voorraad strekt.

Bijdrager
    MacTommy

OK, en wat bedoel je dan precies?
    Dat je een lijstje van, zeg, 50 inlognamen + wachtwoorden hebt, en dat je de eerste 50 mensen die erom vragen die wil geven?
    Heb je ook een database?

Bijdrager
    MacX

Precies zo ja, er moet telkens een loginnaam en een password worden uitgegeven en die mag daarna niet opnieuw gebruikt worden. Ik heb al bij Hotscripts gezocht maar kan niet vinden wat ik zoek, zelf ben ik niet voldoende ondelegd om het zelf te schrijven dus zoek ik maar iets open source.

Bijdrager
    MacTommy

Maar hoe staat het in de database dan?
    Je zou op zich moeten kunnen kijken hoeveel (actieve) gebruikers je hebt.
    Zolang dat minder is dan het aantal loginnamen die je beschikbaar hebt, dan mogen er nog meer bij. Maar als het gelijk is aan, dan worden nieuwe aanvragen geweigerd…

Zoiets dan toch? Of begrijp ik het verkeerd…?

Heb je waarschijnlijk niet echt een heel script voor nodig, maar maar 1 query, die even checkt hoe de stand van zaken is….

Bijdrager
    MacX

Het is de bedoeling om op een speciale site voor opslag en bewerking van foto’s automatisch toegang te verlenen. Er is geen mogelijkheid om op deze site zelfstandig te registreren dus wil ik dat creeren met behulp van een zelfstandig uitgave systeem, ik maak vooraf een aantal logins aan en lever deze uit op volgorde van aanvraag. Als de accounts op zijn dan maak ik indien gewenst nieuwe aan.

Bijdrager
    MacTommy

OK, dan zou ik het inderdaad zo doen:

– je zet 50 inlognamen + wachtwoorden in je database
    – je linkt iedere nieuwe record van een gebruiker (met daarin het emailadres, naam, etc.) aan zo’n inlognaam record
    (of je stopte het allemaal in 1 tabel, kan natuurlijk ook…)
    – telkens als er om een nieuwe inlognaam wordt gevraagd doe je een query om te kijken hoeveel je er al hebt.

Maar nog even een stapje terug, je wil eerst maar een beperkt aantal inlogaccounts weggeven, maar als het er meer worden dan maak je ‘indien gewenst’ er meer aan.
    Waarom maak je ze dan niet al vanaf het begin ‘op aanvraag’ aan?

Je maakt een tabel met voor iedere gebruiker een inlognaam-veld, een wachtwoord, emailadres, naam, etc, en op het moment dat iemand nieuw is en lid wil worden laat je alle gegevens intikken in een formpje, en maak je een nieuw record aan in die tabel.
    Klaar ben je. Hoef je toch niet vantevoren al te hebben, die inlognamen enzo??

Bijdrager
    MacX

Ik zal inderdaad eens kijken of het mogenlijk is om dat te realiseren. Ik ben niet zo handig met PHP dus ik ben benieuwd of ik dat voor elkaar krijg.

Bijdrager
    MacTommy

Ja, gewoon proberen, zou ik zeggen.
    En vraag maar raak als je er niet uitkomt..!!

Daar is dit forum voor, nietwaar..?!?

Bijdrager
    MacX

Zal ik zeker doen, alvast bedankt voor het meedenken.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.