5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Deskman

PHP script wil niet op MacXserver (10.2.8)

Ik heb een scriptje gevonden om formuliertjes te bakken. Dat werkt uitstekend op mijn testsysteem (debian linux, php 4.3.4) maar weigert dienst op mijn XServe met dezelfde PHP versie van Entropy.
    Het gaat om het mailscript van Xentrik Ik krijg geen foutmeldingen, maar het script loopt niet door. Dus bij een submit blijft alles zoals het was… En dat is dus K**.

Bijdrager
    fredmatrack

Is php goed geconfigureerd om de mail()-functie te gebruiken?

Naast php moet je ook sendmail of een ander alternatief instellen. Als dat niet is gebeurd, kan je de mail() niet gebruiken en loopt het script niet verder.

Bijdrager
    Deskman

Dat zou het zomaar kunnen zijn… Dus ik moet de php.ini induiken? En sendmail aanzetten/configureren. Of is er nog meer alchemie nodig?

Bijdrager
    314ter

Sendmail aanzetten (onder 10.3 postfix) is voldoende waarschijnlijk. Bij mij wel tenminste. Op http://www.macosxhints.com staat wel hoe het moet.

Bijdrager
    Deskman

Bij Entropy staat nog dit:

Most people asking for this seem to be interested in sending e-mails from within PHP. PHP on Mac OS X uses the built-in sendmail program to do this, but sendmail refuses to run with the default file system permissions as shipped by Apple for security reasons.

Sometimes it’s enough to run this command to fix the permissions:

[code:1:51222c7308]sudo chmod g-w /[/code:1:51222c7308]

Note that you’ll have to repeat this after every Mac OS X update as Apple likes to reset the permissions with every update installer…

Maar waar moet je dit commando doen? Bij /usr/local/php/lib/ of geoon ergens op rootlevel? Ik kan niet zo gauw vinden wat dit doet

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.