8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    dentorfs

php project van windows naar mac.

Hallo,
    Ik heb een php project begonnen in netbeans voor school op windows maar nu wil ik dit project graag overzetten naar mijn mac, maar als ik wijzigingen aanbreng in netbeans op mijn mac past deze mijn project niet aan als ik run. Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit kan verhelpen ? Ik kan trouwens niet zomaar een nieuw project aanmaken en de bestanden overzetten aangezien ik van school een adres heb gekregen om mijn project op te zetten en als ik terug een nieuw project op dit adres probeer te maken werkt dit ook niet.

Bedankt voor de hulp …:D

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik ken netbeans niet, maar waar staat dat project precies? Als ik het goed begrijp op een server van je school; bewerk je ook echt dát project, of een lokale kopie ervan?

Bijdrager
    dentorfs

Volgens mij staan de bestanden op de server en bewerk ik gewoon een lokale kopie, maar ik kan niet gewoon de bestanden op een andere lokatie openen en dan terug opslagen want dan word deze aanpassing niet opgeslagen :s

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik heb NetBeans eens even geïnstalleerd, en na m’n eerste indruk (“Wat een Windows-zooi” :)) heb ik een project gemaakt om eens in rond te neuzen. M’n eerste gedachte is dat het best zou kunnen dat je bij de projectinstellingen gekozen hebt voor een lokaal project — als ik naar het menu Uitvoeren -> Project configuratie opzetten -> Aanpassen… ga, staat er op het tabblad “Run Configuration” de mogelijkheid om te kiezen of een project lokaal is of op een server staat, en kun je de server opgeven als je die tweede optie neemt. Verwijst dat allemaal wel naar de server van je school?

Bijdrager
    dentorfs

Hey, alvast bedankt dat je zoveel moeite wilt doen om mij te helpen, maar nee dat heb ik allemaal nagezien en dat staat juist ingesteld op de server van onze school, dus ik begrijp niet waarom het niet werkt.

Want mijn project runt wel maar het laat gewoon altijd de vorige versie zien die ik heb opgeslagen om windows en netbeans slaagt niets op op mijn mac dus die wijzigingen worden gewoon niet doorgevoerd, maar hij vraagt wel elke keer om de bestanden te overschrijven dus ik begrijp er niets van:)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Misschien is dan een optie om een lokale kopie van je project te maken en daaraan te werken. Voordat je er op school weer mee verder moet kun je de nieuwste versie dan weer op de server plaatsen, zou ik denken.

Dat, of een ander programma gebruiken … dat NetBeans zal wel voordelen hebben, maar ik maak m’n PHP altijd gewoon in een redelijk eenvoudige teksteditor die code kleurtjes geeft en aan kan vullen.

Bijdrager
    dentorfs

Ah ja ik gebruik gewoon netbeans omdat we dit van school uit moeten gebruiken, maar ik zal nog eens op school horen, en anders probeer ik gewoon jouw oplossing.
    Bedankt:)

Bijdrager
    arri

moet je gelijk op school ook eens vragen naar ‘versioning’ en ‘staging’ (dev-/test-/productie-servers).

jouw probleem nu is namelijk ‘in het klein’ een serieus en reëel probleem, waarmee je in de praktijk ook mee te maken krijgt.

versioning en staging lossen dit voor een deel op.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.