6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Eric Stolte

php mail wordt niet verstuurd

Hallo,

Een oud-collega van mij heeft destijds een php formulier in elkaar gezet, dit werkte altijd perfect tot schijnbaar 3 weken terug. Er komt al geringe tijd geen mail vanuit dit formulier. Weet iemand van jullie hoe dit mogelijk is?

(Er is niets aan de codes aangepast of wat dan ook)

Bijdrager
    Shmoo

– Kijk eens in je spam folder van dit account..

– Misschien ben je een tijdje minder populair en moet je weer meer innoveren?

– Heeft de site of een of ander CMS misschien een update gekregen?

– Misschien is je webhosting-pakket vol of zit je tegen je limiet aan?

Bijdrager
    Eric Stolte

Ik begreep van iemand anders dat het aan de hosting provider kon liggen, hier zal ik direct even achter aan gaan.

Bijdrager
    DosEquis

Als er wel een mail wordt verzonden, maar deze verdwijnt bijvoorbeeld in de spamfilters: Ga naar http://www.mail-tester.com en stuur via het contactformulier een e-mail naar het opgegeven mail adres. Dan kun je daarna de score opvragen, en het probleem oplossen. Krijg je geen score te zien, dan is er ook geen mail verstuurd.

Bijdrager
    websania

Het zou ook nog zo kunnen zijn dat de mailserver van waaruit wordt verstuurd een andere naam heeft gekregen; dit moet in de php.ini aangepast worden.
    mail verstuen met PHP

Bijdrager
    Lang Lid

Safe mode is vaak de instelling waar het om gaat. Sommige providers zetten deze waarde bij een upgrade van PHP weer aan (safe_mode = on). In veel oudere PHP scripts is echter gebruik gemaakt van Global variables (register_globals) waarvoor vereist is dat safe_mode = off is ingesteld.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  Lang Lid.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  Lang Lid.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.