15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Moderator
    Lucas Raggers

PHP iCalendar vraag

Ik heb met ‘PHP iCalendar 0.9.4′ m’n calendar online gezet. Werkt hardstikke leuk. Alleen moet ik hem geupdate zien te houden. Daarvoor moet ik eigenlijk dagelijks mijn iCal agenda exporteren en ftp’en naar m’n domein. Mij teveel handelingen om dagelijks uit te voeren.

Daarom: bestaat er misschien een makkelijker methode waarbij een ftp app automatisch dagelijks m’n ‘Home.ics’ kan uploaden zonder mijn bemoeienis?

Bedankt!

Bijdrager
    Bert

Het zou kunnen met een AppleScript waarbij het FTP-programma wordt opgestart, maar je zal dan ook opdracht moeten kunnen geven dat het juiste password wordt ingevuld en welk bestand moet worden ge-upload.
    Of je zou Quickeys moeten nemen waarbij het mogelijk is om zo’n actie ‘op te nemen’, vast te leggen en daarna middels instellingen op elk gewenst moment van de dag kan laten uitvoeren.

Maare… waar vind ik ‘PHP iCalendar 0.9.4’:wink:

Groet…

Moderator
    Lucas Raggers
    ”Bert”

Maare… waar vind ik ‘PHP iCalendar 0.9.4’?

27 reviews op Verstiontracker: 5 sterren. Hier te halen.

Bijdrager
    HAKAN

Ik ben net met hetzelfde bezig en ook aan het uitzoeken hoe ik mijn .ics bestanden op een externe server kan plaatsen. Er zijn een aantal prog’s via versiontracker te downloaden, zoals ICal2FTP, welke jouwn .ics bestand via ftp naar een server toe uploaden. Helaas moet je via zo’n pakket een extra handeling doen om je agenda op de server te krijgen waar PHPIcalendar op draait wat op hetzelfde neerkomt als een gewoon FTP prog. Ik ben nu op zoek naar een webhost in NL die PHP en WebDAV draait waar ik mijn Homepage op kwijt kan zodat ik gebruik kan maken van de publiceer functie binnen ICal(heb dit getest met een die helaas geen PHP draait maar de publiceer functie werkt fantastisch). Ik ben helaas nog niet erg ver, tot dusver draaien ze of alleen PHP of alleen WebDAV de combinatie blijkt erg schaars te zijn. Als iemand een webhost weet die dit aanbied graag reactie. Intussen zal ik hier posten welke webhost ik gevonden heb.

succes HAKAN

Bijdrager
    Bert
    ”lucasraggers”

Daarom: bestaat er misschien een makkelijker methode waarbij een ftp app automatisch dagelijks m’n ‘Home.ics’ kan uploaden zonder mijn bemoeienis?

Lucas, Hakan,
    Hebben jullie toevallig ook al gekeken op de FAQ-pagina van PHP iCalender daar wordt verwezen naar het programma Cronnix, maar ik heb net even geen tijd om e.e.a. goed te bekijken of het iets voor ons is.

Groet…

Bijdrager
    HAKAN

Intussen een week later met mijn reactie maar het is gelukt. Ik zou nog even posten of ik een hosting bedrijf had gevonden welke PHP en WebDAV ondersteunde. En jawel!
    http://www.cj2.nl biedt het aan. Na wat heen en weer gemail werkt het ook met MacOsX (er waren wat aanpassingen op hun Apache server voor nodig).
    Ik heb nu een Idisk (hetzelfde als .Mac) en mijn Agenda via Icall gepubliceerd op het net.
    Check hakan.cj2.nl

Zit nog in een testfase maar alles loopt lekker snel en meerdere agenda’s via PHP Icalendar. Ook de aboneer functie van Icall werkt.

cheers HAKAN

Moderator
    Lucas Raggers

Mijn hosting provider heeft nu eenmaal geen WebDav. En ik ga niet switchen speciaal voor deze kalender functie via WebDav. Ik zal het dus moeten doen met een snelle slimme FTP truuc.

Bijdrager
    Jewe

Is http://www.icalx.com niks voor je?

Je kunt je agenda’s publishen vanuit iCal. En je kunt je in iCal abonneren op je gepubliceerde agenda’s.

En volgens mij kun je ook op je eigen website je gepubliceerde agenda laten zien.

Volgens mij is dit toch wat je wil…? Of heb ik het niet helemaal goed begrepen?

Moderator
    Lucas Raggers

Die site ken ik inderdaad. Het leuke van PHP iCalander is nu juist dat het op mijn eigen site staat en dat ik alles kan customizen.

Bijdrager
    Jewe

OK,
    Moet ik eens een keer induiken.

Moderator
    Adriaan Mol

Novahost heeft ook WebDAV. Je kunt inderdaad doormiddel van een Crobjob natuurlijk een scripje schrijven die FTP’d en je calender update.

Moderator
    Lucas Raggers

Had CronniX al gedownload, maar heb geen idee hoe ik zo’n script moet schrijven. Is er geen online lijst met scripts die je kunt aanpassen?

Moderator
    Lucas Raggers

Het schijnt dat je met de nieuwe versie PHP iCalendar nu wel via iCal kunt uploaden. Als ik het goed lees althans:

In ‘calendars/publish.php’, a way to have Apple’s iCal auto-publish to a server without Webdav being installed on your server. Open publish.php for more information and setup.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16321

Bijdrager
    klaasb

Een cronjob lijkt me inderdaad de meest voor de hand liggende toepassing.

crontab -e
    0 2 * * * script

elke nacht om twee uur voert hij het script uit.
    ipv. ftp gebruik je ‘natuurlijk’ scp

script:

#!/bin/tcsh
    scp bestand [email protected]:/PATH/OP/SERVER

doet dit even snel uit het blote hoofd, meer tweaking vereist.

Bijdrager
    B-Mac

Geen van de bovenstaande opties werkt op mijn eigen FTP-server… Is iemand al een van deze opties wél gelukt?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.