7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    June

[php hardcore vrg] safari en header: content type

Hallo,

Ik heb een php script gemaakt die een .smil moet genereren, het werk perfect in IE en FireFox maar alleen in Safari werkt het niet. Safari lijkt de php functie [code:1:ef99032724]header("Content-type: application/smiln");[/code:1:ef99032724] niet goed te begrijpen.

tips iemand??

Bijdrager
    tricksel

Ten eerste kan de functie niks met Safari te maken hebben, aangezien PHP een server-side taal is, en geen client-side.

Je kunt ‘ns proberen om die return(n) er uit te halen, misschien dat dat scheelt?

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Kan wel degelijk aan Safari liggen hoor.
    Uiteraard is PHP een server side language, maar de manier waarop content-type headers worden geaccepteerd verschilt per browser. Iets wat je Firefox goed vind, kan je IE weer niet leuk vinden, en andersom. Hetzelfde met Safari.

In de PHP community zijn hier wel dingen over bekend.
    Probeer sites als phpfreakz.nl, en waag eens een uitgebreidde zoek op Google.

Bijdrager
    tricksel
    ”meneer

Kan wel degelijk aan Safari liggen hoor.
    Uiteraard is PHP een server side language, maar de manier waarop content-type headers worden geaccepteerd verschilt per browser. Iets wat je Firefox goed vind, kan je IE weer niet leuk vinden, en andersom. Hetzelfde met Safari.

Dat is wat anders; de topicstarter had het er over dat de functie problemen gaf met Safari, en dat kan simpelweg niet! Dat de uitwerking in alle browsers anders is, kan uiteraard wél.

Bijdrager
    rburgt

Nou heb ik geen enigge ervaring met smil. Google fluisterde in mijn oor dat het een instructieset is voor media bestanden (toch ?). Wat ik denk is dat Safari naar de extensie kijkt van het bestand om het goed af te spelen, je zou kunnen proberen om dit toe te voegen:

header(‘Content-Disposition: attachment; filename=”filename.smil”‘);

Ik heb geen idee of dit werkt en het kan problemen veroorzaken dat de browser het bestand wilt downloaden, maar als het goed is zou (als een programma hier mee verbonden is) het moeten werken.

Wat je ook kan proberen is een ( tijdelijk ) bestand weg te schrijven en dan te redirecten naar die pagina.

Nog een optie is een werkend smil bestand te maken en dan met een sniffer kijken wat in de header allemaal verstuurd wordt…

succes…

Bijdrager
    meneer de koekepeer
    ”tricksel”

Dat is wat anders; de topicstarter had het er over dat de functie problemen gaf met Safari, en dat kan simpelweg niet! Dat de uitwerking in alle browsers anders is, kan uiteraard wél.

Ach, dat zou ik ook uitleggen als ‘Safari vind de functie niet leuk’. Misschien geen goede bewoording, maar het uiteindelijke resultaat is natuurlijk dat Safari de functie niet goed uitvoert vanwege een verkeerde content disposition.

Maar goed, we gaan hier niet lopen mierenziften natuurlijk:)
    De oplossing voor het probleem blijft hetzelfde: google.
    Kijk ook eens op zend.com
    In mijn bookmarks meer links.

Bijdrager
    June

@meneer de koekepeer: Precies, ik had het misschien anders moeten vragen. Verder klopt het degelijk wat je zegt dat Safari de conetnt-type headers anders interpreteert. Want dat heb ik eens eerder last van gehad met een striptje die xml moest genereren.

Maar ik heb het nu anders opgelost, namelijk met browser check $_SERVER[‘HTTP_USER_AGENT’], Werkt wel maar een beetje omslachtig.

toch bedankt allemaal

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.