8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Soedjono84

[PHP] font color

Hallo,

Ik heb de volgende stuk code:
    [code:1:a4fb614bf9]$message = $_POST[’message’];
    $message .= "<font color="#445584">"."Vacaturenummer(s): "."</font>".$_POST[’vacaturenummer’]."n"."n";
    $message .= "<font color="#445584">"."Voornaam: "."</font>".$_POST[’voornaam’]."n";
    $message .= "<font color="#445584">"."Achternaam: "."</font>".$_POST[’achternaam’]."n"; [/code:1:a4fb614bf9]

Ik wil de regels vacaturenummer(s), voornaam en achternaam een blauwe kleur geven. Nou geeft de webmail van mijn provider deze regels blauw aan, alleen in thunderbird en outlook krijg ik helaas letterlijk de font color regel te lezen.

Kan iemand mij helpen dit op te lossen?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Dedstok

Het klinkt stom,

Maar je hebt toch wel

[code:1:cef62df45f]
    <?php

?>
    [/code:1:cef62df45f]

Erbij gezet?

Bijdrager
    barto7

Ik vermoed dat je deze html-code in php maakt en vervolgens mailt?
    In dat geval moet je wel aan het gebruikte mailprogramma duidelijk maken dat dit een html-mail betreft en geen platte tekst.

Het makkelijkste begrijp je hoe dit gedaan wordt door van bestaande mails de broncode te controleren. Je kan bijvoorbeeld ook een mail laten bestaan uit zowel een html-deel als een platte tekst deel (zodat programma’s die niet met html om kunnen gaan de mail ook kunnen laten zien).

Het mail-commando in php (ik vermoed dat je dat gebruikt) heeft de optie om headers mee te sturen. Kijk even in een php manual voor de exacte syntax. Of gebruik de HTMLMimeMail class om mail te versturen (http://www.phpguru.org/static/htmlMimeMail5.html)

Bijdrager
    Soedjono84

Het klinkt stom,

Maar je hebt toch wel

Code:

<?php

?>

Erbij gezet?

Deze heb ik erbij gezet.

Het phpbestand waar het om gaat is een sollicitatieformulier waar sollicitanten hun gegevens kunnen invullen.
    Deze gegevens worden gemaild naar onszelf.
    Deze html-code is inderdaad in php gemaakt waar het vervolgens wordt gemaild.

Om een html-deel per mail te versturen heb ik de volgende voorbeeld bekeken (voorbeeld 4):
    http://nl2.php.net/manual/nl/function.mail.php

Nou krijg ik met deze code een html-gedeelte mee. Maar hoe kan ik in deze code een variabele meegeven?
    Ik hoop dat ik op de goede weg ben.

Bijdrager
    Soedjono84

Ik heb het al.

De html code afgesloten met ‘, daarna de variabele, en dan weer verder met ‘.

Bijdrager
    Soedjono84

Het lijkt alsof ik het html-mail niet kan combineren met mijn attachment mail.
    Wanneer ik de code [code:1:97964e4808]$headers .= ‘Content-type: text/html; charset=iso-8859-1’ . “rn”;[/code:1:97964e4808] toevoeg, zie ik geen veranderingen.

Ik heb nu deze codes in mijn header:
    [code:1:97964e4808]
    $headers = “From: Optiekvacature <—mailadres verwijderd door moderator—>”;
    $headers .= “nMIME-Version: 1.0n” .
    “Content-Type: multipart/mixed;n” .
    ” boundary=”{$mime_boundary}””;
    $headers .= ‘Content-type: text/html; charset=iso-8859-1’ . “rn”;[/code:1:97964e4808]
    Iemand die mij kan helpen?

—link verwijderd door moderator—

• Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 3 weken geleden door Night. Reden: Op verzoek persoonlijke gegevens verwijderd
    Bijdrager
    sturb

Het is veel makkelijker om niet het wiel op nieuw uit te vinden en te kijken naar de phpmailer class.
    Super makkelijk en je hoeft je niet bezig te houden met mime-boundrary’s, multi part dingen en dat soort dingen.

Bijdrager
    Soedjono84

Verder gegaan met phpmailer class heb ik de volgende code:
    [code:1:13b930e378]<?php

if (isset ($_POST[‘verzendbutton’])) {

include(“include/class.phpmailer.php”);

$mail = new PHPMailer();

// Geef aan dat het een HTML mail betreft
    $mail->IsHTML(true);

$mail->From = “—mailadres verwijderd door moderator—“;
    $mail->FromName = “—naamverwijderd door moderator—“;

$mail->AddAddress(“—mailadres verwijderd door moderator—“, “Optiekvacature”);

$mail->Subject = “Onderwerp van de mail”;

// HTML body
    $mail->Body = “<p>Hallo!</p><p>Dit is enkel een testje met <font color=”#0000FF”>HTML</font>.</p>”;

// Alternatieve body
    $mail->AltBody = “Hallo! nn Dit is enkel een testje met HTML, maar helaas kan je mail client de HTML niet lezen.”;

$mail->WordWrap = 50;

if(!$mail->Send()){
    echo ‘Er ging iets mis tijdens het versturen, namelijk:<br>’;
    echo $mail->ErrorInfo;
    }else{
    echo ‘De mail is verstuurd.’;
    }
    } else {
    ?>[/code:1:13b930e378]
    Na deze code heb ik een formulier verwerkt. Wanneer men op de submit knop drukt, wordt de mail verstuurd. De variabelen heb ik hier nog niet in verwerkt. Na deze formulier heb ik de code:
    [code:1:13b930e378]<?php
    }
    ?>
    </body>
    </html>[/code:1:13b930e378]
    Het probleem is echter dat de deze pagina geen bevestiging meegeeft wanneer de mail is verstuurd. Kan het te maken hebben dat er een if else statement in een if else statement is geplaatst en dat dit complimenten veroorzaakt?

• Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 3 weken geleden door Night. Reden: Persoonlijke gegevens op verzoek verwijderd
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.