10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    rvanheukelum

PHP en MySQL Installeren op een XServe

Tja, een XServe/XRaid configuratie hebben we toch staan, laten we dan ook zelf onze site hosten …

Alleen het volgende; kan ik de PHP en MySQL installers van Marc Liyanage loslaten op mijn XServe lopend op 10.2.6, of is er een eenvoudiger manier om PHP en MySQL te activeren op een XServe?

Moderator
    Adriaan Mol

MySQL & php draaien standaard op de Xserve, de php die op Entropy staat is wel beter, je kan die installer er gewoon overheen gooien.

Bijdrager
    rvanheukelum

Ik zal die van Entropy dan zeker gebruiken. Hier thuis werkt die perfect, maar om op mijn werk een XServe per ongeluk te verkloten … dan vraag ik liever even advies. Over een week of twee moet alles zijn aangepast.

Bedankt Adriaan!

Bijdrager
    tricksel

De onderstaande gebruiken wij. Ook érg goed! Gewoon een standaard installer; er is eigenlijk níks aan… :wink:

http://www.serverlogistics.com/

Bijdrager
    Bert

Ja, prima site ik kom er al ruim een jaar, maar wist niet dat ze ook hosting aanboden.
    Waarschijnlijk sinds kort, of even niet opgelet :innocent:

Bijdrager
    Erikaatje

weet iemand waar ik Workgroup Manager kan vinden op me mac? thnx!

Bijdrager
    Erikaatje

wil namelijk een ftp server maken, maar moet natuurlijk wel ergens accounts kunnen aan maken:D ..of heb ik dara weer een appart programma voor nodig?

Bijdrager
    tricksel

Workgroup Manager hoort bij Mac OS X Server, en is geen onderdeel van de standaard Mac OS X.

Bijdrager
    Erikaatje

hmzz daar was ik al bang voor.thnx!

Bijdrager
    Deskman

Als je een en ander eenvoudig wil beheren kun je eens kijken naar webmin. Dat is een compleet webbased admin voor users, en tal van modules zoals mailserver, DNS, PHP, SQL (My- en Postges). Als je je er een beetje in verdiept toch een stuk makkelijker dan via alle .config files in de terminal.

meer info op http://www.webmin.com

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.