13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Shmoo

PHP: $_COOKIE superglobal blijft onthouden – stom gedoe

Dit kan toch niet?

Er zit nergens in mijn code meer een verwijzing naar een setcookie() op dit moment. Cookies ook gewist in de browser toch als ik op refresh druk krijg ik deze output op de superglobal $_COOKIE

Bijdrager
    feek

Is het niet zo dat de inspector er zo “hoort” uit te zien?

Als ik kijk naar mijn localhost, waar nog nooit een cookie is geplaatst, gedefineerd of verwijderd, ziet mijn inspector hetzelfde er uit.

En wat is de waarde van $_COOKIE  Leeg?

Bijdrager
    Shmoo

Ik maak een GET request in PHP en stop de taal ‘de’ in een cookie genaamd toets.

Dan test ik dit uit in de browser en ik maak altijd een print_r van alle array’s op het beeldscherm zodat ik precies kan zien wat er allemaal inzit. Goed het werkt, als ik op het vlaggetje Duitsland druk wordt er een cookie gemaakt die ‘de’ opslaat + er komt op het scherm te staan dat er een cookie is genaamd toets met value ‘de’

Dan kom ik er achter dat ik het anders koet doen dus verwijder die gehele code dat ik had geschreven om het cookie aan te maken + het GET request. Ik sla alles op en refresh de pagina weer, de echo print_r laat ik staan maar die blijft dus om welke reden dan ook volzitten met een oude waarde, ik bedoel dit is PHP ? Hoe is het in godsnaam in staat om in de global $_COOKIE variabele mijn oude waarde te onthouden.

Bijdrager
    feek

Je voert vast een echo uit van $_COOKIE uit, maar dat wil niet zeggen dat je de cookies wijzigt. Dus je moet ook een setcookie uitvoeren.

Let er overigens op dat setcookie moet worden uitgevoerd voor de header (<html><head>) declaratie!!! anders worden de cookies niet geplaatst of gewijzigd!

zie https://www.w3schools.com/php/func_http_setcookie.asp onder “Definition and Usage”

Bijdrager
    Shmoo

Dat doe ik allemaal.

Dus alles boven de HTML neerzetten ook de setcookie() en daarna de $_COOKIE (wat gewoon een array is) uitlezen in de body via een echo. Dat werkt allemaal, maar als ik daarna het bovenste gedeelte verwijder … wil dat dus zeggen dat de $_COOKIE onthouden blijft, na herladen van de pagina?

Dat is wat namelijk wel gebeurt.

Bijdrager
    feek

Kan het kloppen dat je Codekit gebruikt?

En dat je de setcookie verwijdert en op save drukt in je code-editor en CodeKit de pagina laat verversen? Zo ja, volgens mij gaat dat niet werken….

Vraag me op dit moment overigens niet waarom:(

Probeer het eens direct op de server.

Bijdrager
    Shmoo

Op de server werkt het wel gewoon – had al zo’n vermoeden dat het aan MAMP of CodeKit lag.

Bijdrager
    feek

OK, een stapje verder:)

Dus op een externe server (online) werkt het  => Code is OK

Vraag: werkt het op jouw localhost of eigen host via MAMP (zonder tussenkomst van Codekit), zo nee, dan is er iets mis de MAMP instellingen.

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk dat het aan CodeKit heeft gelegen – dat daar een of andere cache of vertraging in heeft gezeten.

Nu werkt het gewoon, zowel online als offline, na herstart van het hele systeem of course.

Bijdrager
    feek

Dat Codekit problemen heeft met cookies is een feit. Althans bij wijzigende code.

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb zo’n vermoeden dat 70% van wat CodeKit doet binnenkort ook in Coda 3 terecht komt en dan weet je gewoon zeker dat het werkt.

Bijdrager
    feek

Zo wat weet jij meer dan ik:)   Motto van Bryan is namelijk “Make Panic Jealous.”.
    Is er al een beta van Coda?

Bijdrager
    Shmoo

Nee, er is wel een beta voor de Coda 2.7 actief – die kunnen we binnen enkele dagen/weken verwachten.

Versie 3  of Coda Next (zoals Panic de app noemt) staat op de planning voor ‘later dit jaar’, beta-testers hebben die nog niet gekregen om te testen maar er wordt wel al flink aan gewerkt (via Twitter). Ik verwacht dat versie 3 tijdens de WWDC uitkomt.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.