6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    venx2206

php

Ik moet voor school een rekentrainer maken maar ik kom er echt niet uit. Ik wil dat je een 2 random cijfers krijgt en daarmee kan optellen. En dat je zelf het antwoord moet invullen en kan nagaan of het correct is.dit is nu mijn site http://j12po01g18.jbcin.nl/home.php en het enigste wat lukt is het kopje home en berekenen maar dat lukt alleen maar met +.

dus mijn vraag is: – ik wil dat je 2 random cijfers krijgt en daarmee kan optellen en zelf het cijfer moet invullen
    – Dit wil ik ook met + en x
    – En ik wil bij mijn kopje berekenen dat je ook kan kiezen uit + – en x en niet dat er alleen + staat

ik hoop dat iemand van jullie mij weet te helpen?
    vriendelijk groet!

Bijdrager
    Koning Frank

A. ik begrijp geen reet van wat je bedoelt
    B. Je huiswerk maak je zelf

Bijdrager
    JohnLokerse

Twee random cijfers die je zelf moet invullen? Zou je dat nader willen toelichten?

Hiermee krijg je in ieder geval twee cijfers onder de 99:

substr(rand(), 0, 2);

Optellen, aftrekken vermenigvuldigen:

(substr(rand(), 0, 2) + 1);
    (substr(rand(), 0, 2) - 2);
    (substr(rand(), 0, 2) * 3);

@Wyodor We kunnen ook het forum opschorten als we alles op Google kunnen vinden. We moeten ook wat te discussiëren hebben ;).

Bijdrager
    neals

$getal1 = 9;
    $getal2 = 4;
    $antwoord = $getal1 + $getal2;

if($antwoord == $_POST[‘antwoord’]) { echo ‘goed’; } else { echo ‘fout’; }

Hiermee zou je kunnen controleren of de som klopt.

Inactief
    Anoniem
    venx2206 op 09 juni 2013

Ik moet voor school een rekentrainer maken … dit is nu mijn site http://j12po01g18.jbcin.nl/home.php

“Hier vind je vanalles om je te helpen met rekenen. Heb je veel moeitje met wiskunde dan ben op de juiste plek. We gaan je helpen met optellen, aftrekken, vermedigvuldigen en je kan zelf je berekening maken met +.”

Dit is zeker geen project voor Nederlands, hè?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.