9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    sytrusze

Photostream 30 dagen maar?

Beste leden,

ik sloot mn zus dr iphone 4 aan op mn laptop en iTunes begon spontaan een oude backup van 5 maanden geleden terug te zetten!

Alles gewist natuurlijk en nergens een backup liggen:( Gelukkig heb ik nog de helft van haar fotos van photostream kunnen halen…maar niet allemaal. Nu las ik ergens dat de foto’s in Photostream alleen maar 30 dagen in iCloud blijven..:( is dat zo?

Bijdrager
    mymac

30 dagen of 1000 foto’s. Dus als je 900 foto’s hebt dan blijven ze na 30 dagen ook nog online, tot je aan de 1000 foto’s zit. Daarna gaat ‘ie de oudste telkens wissen.
    Edit: Toch maar 30 dagen. Als je bijvoorbeeld maar 3 foto’s hebt gemaakt gaan ze na 30 dagen dus toch echt weg. Binnen die 30 dagen zou je in principe de foto’s op je Mac uit de Photo Stream gehaald moeten hebben en ze in een ander album gestopt moeten hebben. Als je binnen die 30 dagen meer dan 1000 foto’s maakt, wist Apple de laatste telkens.

Bijdrager
    Robbievz
    mymac op 20 januari 2012

30 dagen of 1000 foto\’s. Dus als je 900 foto\’s hebt dan blijven ze na 30 dagen ook nog online, tot je aan de 1000 foto\’s zit. Daarna gaat \’ie de oudste telkens wissen.

Ik denk toch dat dit klopt. Ik heb meteen na de lancering van iCloud een paar fotootjes van iPhoto in ‘de Cloud’ gezet, en ze staan er nu nog steeds in..

Bijdrager
    BettyBoo

@Robbievz. Ja dat klopt.
    Ik had een bende probeersels in de Fotostream staan en kon ze niet wegkrijgen.

Oplossing: ga naar de iCloud website en klik op je inlognaam, rechtsboven. In het venster wat tevoorschijn komt ‘geavanceerd’ aanklikken en dan Fotostream opnieuw instellen. Je krijgt een waarschuwing dat alle foto’s foetsie gaan. Daarna moet je op al je iPods, iPads enzo Fotostream ook uitschakelen.
    Alles is nu weg.
    Daarna kan je met een schone lei beginnen door alles weer aan te schakelen….

Als het goed is heb je de foto’s die je echt wilt houden allang in je iPhoto-bieb gedaan.
    Grtz. BettyBoo

Bijdrager
    sytrusze

Dat is balen:( foto’s zijn dus voorgoed foetsie…maar goed, niets aan te doen helaas.

Hoe zit dat dan met iCloud backups? Worden die dan ook gewist na 30 dagen of geldt dit alleen voor foto’s?

Moderator
    Mac Daddy

Photostream is ook niet een backup functie van iCloud. Zo moet je het niet zien. Het is een stream van de laatste foto’s. Zodra je iPhone of iPad in het zelfde netwerk zit als je Mac of PC. Dan synchroniseert die de laatste foto’s die je hebt gemaakt. Het heet ook een stream, dus een stroom van foto’s.

Bijdrager
    sytrusze

Ik snap em. Maar er zit dus geen limiet aan het aantal backups dat je kunt maken in iCloud? Met backup bedoel ik dan niet je foto’s maar een algehele backup van je telefoon.

Moderator
    Mac Daddy

Als je niets betaalt voor iCloud, heb je 5gb ruimte. Als je meer ruimte wilt, dan zal je moeten betalen. Maar iCloud is ook niet een back-up dienst. Maar een dienst waardoor je bepaalde dingen overal kan bereiken. Het best is nog altijd om dingen op je iPhone, in de iCloud en op je Mac of pc te bewaren. En een ouderwetse back-up van je Mac/pc is ook nooit verkeerd natuurlijk.

Bijdrager
    sytrusze

Helemaal duidelijk. Bedankt :sarcastic:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.