7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    alaska

Photos/iCloud-vraag: in Photostream verwijderde foto verdwijnt ook in Photos-map

Hallo,

Ik heb een aantal foto’s uit mijn fotostream naar een mapje in Photos gesleept, maar als ik nu in Photostream die foto’s verwijder, zijn ze ook uit dat mapje verdwenen.
    Hoe kan ik die koppeling uitschakelen?
    Ik wil graag mijn Photostream opschonen, maar wil niet die foto’s kwijtraken (vandaar dat ik ze in mapjes had gesleept).

Alvast bedank!

Bijdrager
    gipsman

Photostream is een soort sluis voor nieuwe foto’s om die op al je apparaten te zetten. De foto’s staan daar maar tijdelijk in, 1 maand dacht ik.
    Om op te schonen kun je beter naar de map Alle Foto’s/All Photos gaan. Alle andere mappen bevatten eigenlijk verwijzingen naar de werkelijke fotobestanden die in iCloud en/of op je mac/iPad/iPhone staan, naargelang de instelling die je maakt.
    Ik bekijk dit vanuit de app Foto’s, maar misschien heb je iPhoto nog, en dan kan het anders in mekaar zitten.

Bijdrager
    alaska

Dank Johannes!
    Het probleem is echter dat als ik in Photostream een foto wis (eentje die ik ook naar een mapje heb gesleept), de foto ook daar weg is…
    Ik wil die koppeling opheffen (dus dat als ik een foto uit Photostream naar een mapje sleep, deze daar ‘veilig’ staat.

Bijdrager
    gipsman

Ik ga ervan uit dat je Yosemite of lager en iOS8 of lager gebruikt met nog iPhoto als fotoprogramma, want in de nieuwe Foto-app dient fotosteam enkel om foto’s te sturen naar niet geupdate devices. Fotostream is hier geen zichtbare map meer.
    Wanneer je de foto’s naar de ‘algemene’ fotomap sleept, dan zijn ze definitief in iPhoto bewaard. Van daaruit kun je ze dan in aparte mapjes plaatsen, maar het zijn niet de originele die in de mapjes terecht komen. Foto’s die je naar zelfgemaakte mapjes sleept vanuit fotostream zijn ook slechts ‘verwijzingen’ naar het origineel en zullen dus verdwijnen als je ze weggooit uit fotostream.
    Normaal verschijnen de foto’s van fotostream echter automatisch in je algemene fotobewaarmap, tenminste als je aangevinkt hebt dat dit moet gebeuren.

Bijdrager
    iMad

Volgens mij moet je de Foto’s apart importeren, dus je iPhone aansluiten en dan importeren.
    Dan pas staan ze in het programma Foto apart van je FotoStream.

Bijdrager
    alaska

Dank voor de reacties. Het werkt nu wel prima, al weet ik niet precies wat ik nu anders doe. Volgens mij doe ik nu gewoon backspace in Photostream, ipv Cmd-Backspace…

Bijdrager
    Free_ltd

Waarom nog gebruik van photostream als je de photo-app gebruikt? Is thans een aanrader, maar begrijp ook wel dat sommige mensen niet elke maand willen betalen voor extra icloud space. Moest deze laatste geen issue zijn, dan gewoon niet meer met photostream werken en rechtstreeks met de photo-bibliotheek.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.